Avatar billede danny_k Nybegynder
04. september 2009 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flash og regneark

Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde eksempler på Flash komponenter med funktionalitet der minder om regneark/excel?

Hvis ikke det findes i forvejen, kan nogen så sige om det evt. kan lade sig gøre at udvikle? Hvad er udfordringerne? Hvor lang tid tager det at udvikle for en erfaren udvikler?

Og flere spørgsmål og kan sikkert stilles og måske besvares i den sammenhæng?

Jeg har googlet på flash og spreadsheet, men kun fundet ufuldendte forklaringer og døde links.

Måske nogen kan hjælpe mig her :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
04. september 2009 - 14:49 #1
Det kan godt lade sig gøre at udvikle for folk, der har forstand på string-bearbejdelse og har en anelse idéer om, hvor man skal begynde og hvor man skal slutte. Jeg vil gerne lave det for dig, men det kommer til at koste - og ikke bare point ;)

Ellers vil jeg meget gerne - og ganske gratis - hjælpe dig med at du selv kan lave det.

I begge tilfælde skal jeg have en god idé om alt det, der skal med. Ikke bare "alle funktioner i Excel", men en udførlig forklaring alle moduler og funktioner, du vil have.
Avatar billede danny_k Nybegynder
08. september 2009 - 13:43 #2
Det kunne godt udvikle sig til en betalt opgave på sigt.
Men i første omgang er dog blot interesseret i at vide, om det kan lade sig gøre - og i forlængelse heraf, hvilke begrænsninger der kunne være???
Kunne det mon ligefrem være en mulighed at udvikle en flash-baseret løsning som kan anvende formatet fra office excel?
Avatar billede danny_k Nybegynder
08. september 2009 - 13:44 #3
Kender du i øvrigt til nogle allerede udviklede løsninger?
Avatar billede danny_k Nybegynder
17. september 2009 - 14:19 #4
Jeg har været lidt omkring og kigge og er blandt andet faldet over denne komponent Tables, fra Adobes eget laboratorie - http://labs.adobe.com/technologies/tables/ .

Der er desværre ikke helt som jeg gerne vil gave dem til at være - ser fedt og simpelt ud, men jeg savner en masse funktionalitet. blandt andet at kunne uploade og anvende excel regneark eller at kunne omsætte tabelller til figurer hvilket jo ville være oplagt i Flash
Avatar billede danny_k Nybegynder
06. maj 2011 - 12:56 #5
Jeg er selv kommet lidt videre, men lukker spørgsmålet her