Avatar billede larserik Nybegynder
04. september 2009 - 10:13 Der er 1 kommentar

Utdrag fra tekst

Prøver å hente ut et utdrag fra en stor tekst. Problemet er at scriptet mitt deler opp ordet og gjør slik at foreksempel "This is a test" blir vist som "his a tes"..

Kopi av scriptet mitt er her:

var_tekst = "This was a really great day for Roger and Mia, but who could ever knew what was about to happen."

var_sokestreng = "great"

var_temp = instr(var_resulttext,"" & var_sokestreng & "")+1

var_resulttext = mid(var_resulttext,mellom-50,300)

if var_temp >200 Then
var_resulttext = mid(var_resulttext, var_temp-50,300)
Else
var_resulttext = mid(var_resulttext, var_temp,300)
End if

Resultatet på en lang tekst blir så her:

"is was a really great day for Roger and Mia, but who could ever knew what was abou"

Som du ser mangler jeg bokstavene i starten og slutten.. det skal være "This was.. & was about".

Noen som har en god idé til å unngå å dele opp ordene?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. september 2009 - 23:32 #1
hvad vil du gerne opnå med scriptet .. vil du bare søge om det ord du søger findes i teksten eller ? ..