Avatar billede holckie Nybegynder
02. september 2009 - 22:52 Der er 9 kommentarer

Skærmdriver til Acer TravelMate 4520

Hej

Jeg har installeret XP på min Acer TravelMate 4520 i stedet for Vista. Nu kan jeg bare ikke få skærmdriveren installeret. Har hentet flere forskellige versioner på acers hjemmeside under service og support.

Men jeg får samme fejl hver gang: "Installationen fandt ikke nogen driver, der er kompatibel med din hardware eller dit styresystem"

Har husket at vælge XP som styresystem inden download af driver.

Jeg har også forsøgt at fjerne enheden fra enhedshåndtering. Men lige lidt hjælper det, når skærmdriveren skal installeres.

Hvad skal jeg gøre for at få VGA ATI skærmdriveren installeret? Håber virkelig, der er en der kan hjælpe mig!
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
03. september 2009 - 00:05 #1
Hmm... Hvad ligger der på din computer som standard? Hvis det er Vista skal du jo være klar over at det ikke er sikkert at grafikkortet understøtter XP, men hvis Acer har den på deres hjemmeside som en driver der skulle passe til den model og Winodws XP, lyder det lidt mærkeligt.

Mit råd ville være: Prøv at installere Windows Vista på igen og se om det virker der. Hvis det virker med Vista, tyder det på at din pc ikke er kompatibel med Win XP driverne fra Acer.
Avatar billede holckie Nybegynder
03. september 2009 - 08:18 #2
Ja, der lå Vista på pc'en som standard og på Acers hjemmeside kan man hente driveren til XP. Men jeg kan ikke få lov at installere den. Mystisk, når nu Acer har driveren til XP Pro og Home edition.

Tror ikke jeg kan installere Vista igen. Den har jeg vel overskrevet ved at installere XP!?
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. september 2009 - 08:56 #3
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. september 2009 - 08:57 #4
nej det skal du ikke, det var noget andet. Sorry :) vender tilbage senere
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. september 2009 - 09:11 #5
Prøv at pakke filen "VGA_ATI_8.473.0.0000_XPx86.zip" ud.

Kør enten setup.exe , der ligger i roden af mappen "VGA_ATI_8.473.0.0000__XPx86" , virker dette ikke, så prøv at gå i enhedshåndtering og vælg at opdatere driver og vis frem til mapen VGA_ATI_8.473.0.0000__XPx86\Driver\XP_INF.

Så tror jeg det virker.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. september 2009 - 09:21 #6
gå herind

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4520.html

Drivers and Utilities -> MS Windows XP og vælg VGA_ATI_v8.473-080309a
så skulle det virke
Avatar billede osigaard Nybegynder
03. september 2009 - 12:30 #7
drenriza
Du skal ikke sende dine kommentarer som svar.
Du skal først sende et svar, når du bliver anmodet om det.
Avatar billede holckie Nybegynder
04. september 2009 - 17:38 #8
Øv, jeg kan ikke få det til at virke. Har forsøgt både at pakke zip-filen ud og køre setup.exe samt at opdatere driveren manuelt via enhedshåndtering og vælg mappen VGA_ATI_8.473.0.0000__XPx86\Driver\XP_INF.

Hvis jeg kører setup.exe stopper den med fejlbeskeden: "Installationen fandt ikke nogen driver, der er kompatibel med din hardware eller dit styresystem"

Hvis jeg prøver at opdatere driveren via enhedshåndtering får jeg fejlbeskeden: "Hardwaren kunne ikke installeres. Hardwaren blev ikke installeret, fordi guiden ikke kunne finde den nødvendige software"

Øv, det må da kunne lade sig gøre. Har I andre forslag??
Avatar billede mtyren Nybegynder
08. januar 2010 - 13:55 #9
Hej.

Jeg sidder med det samme problem. Det er heller ikke muligt at installere vista på min notebook igen, og interessen er der heller ikke for det!

Er der slet ikke nogen der skal hjælpe?

Jeg har prøvet at downloade alle de drivere jeg har kunne finde, men, når jeg installere dem, eller prøver på det, får jeg en fejl, hvori der står, at der er for mange tegn?!!?!

Håber nogen kan hjæle OS! ;)

/Mark