Avatar billede MetfreakDK Praktikant
02. september 2009 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan trækker jeg ud fra en access database med EN betingelse.

I min tabel i databasen har jeg noget der hedder "turid"(det fremgår ikke nedenfor)

Og jeg bruger flg. kode til at finde alle de records frem der findes i hele tabellen:
    <%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("bus.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "Select TOP 45 * from tilmelding order by id DESC"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
Do While not rs.EOF%>
    <tr>
      <td width="12%" class="inzide"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("Dato")%></font></td>
      <td width="31%"class="inzide"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("navn")%></td>
      <td width="22%"class="inzide"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("paastigning")%></font></td>
      <td width="25%"class="inzide"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("mobil")%></font></td>

    </tr>
    <%
rs.movenext
loop
%>

MEN jeg ønsker kun at hente dem frem der har den højeste værdi i "turid". feks, sådan at jeg kun for dem frem der har feks turid 6 i stedet for 5. så alle dem der ikke har turid 6 ikke vises.

What do I doo ?
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2009 - 22:15 #1
SQL = "Select TOP 45 * from tilmelding WHERE turid IN (select TOP 1 turid FROM tilmelding ORDER BY turid) order by id DESC"

Hvis turid ligger i en anden tabel, hvilket den formentlig gør, bår du højst sandsynligt tage værdien derfra i stedet

SQL = "Select TOP 45 * from tilmelding WHERE turid IN (select TOP 1 id FROM andentabel ORDER BY id) order by id DESC"
Avatar billede MetfreakDK Praktikant
02. september 2009 - 22:30 #2
Ok... Ja det virker..

Hvad så hvis jeg skal tælle hvor mange records der er med det højeste turid ?

Altså så det evt kan se sådan her ud: "Tilmeldte til næste tur: 28"

Hvor 28 så er det antal der er med det højeste turid ?

og smid lige et svar så du ka få pionts
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2009 - 22:51 #3
SQL = "Select COUNT(id) as varname FROM tilmelding WHERE..."