Avatar billede cyberzorro Nybegynder
02. september 2009 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formatering af måned år lignede brugernavn

Skriver brugernavn ind i excel. fx. juli8695 dette formateres automatisk til fx jul-95 har forsøgt at ændre det men kan ikke finde et format der kan fjerne styringen.

Nogle der har en idé ?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. september 2009 - 18:25 #1
Formater cellen "Tekst" inden du indtaster juli8695
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
02. september 2009 - 20:19 #2
Super, men hvorfor gør den det? Er det fordi der ligger en eller anden makro der automatisk laver måneder og år til tal ?
Avatar billede jkrons Professor
02. september 2009 - 20:21 #3
Ikke en makro. Det er simpelthen en "medfødt" funktion i Excel, der "oversætter" alle kombinationer af bogstaver og tal, der kan fortolkes som datoer til netop datoer. I dit tilfælde fortolkes indtastningen som juli måned 8695.

Du kan også bare skrive 'juli8695 i stedet for at formatere.
Avatar billede cyberzorro Nybegynder
02. september 2009 - 20:30 #4
jkrons... du mener med en ' foran ? Det kunne jeg jo godt, men tror sku ikke IT-afdelingen vil synes om det ;-) Men tak for info :-D