Avatar billede celal Nybegynder
02. september 2009 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan lukker jeg en rapport som er åbnet

I min menulinje kan jeg åbne en rapport, hvor jeg har følgende kode:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
    DoCmd.RunMacro ("prn1")
    If DCount("*", "Qry_fakt_adm") > 0 Then
        Me.Caption = gReportTitle
    Else
        MsgBox "Der var ingen data i rapporten!"
        DoCmd.Close acReport, Me.Name, acSaveNo
    End If
End Sub

Men jeg får fejl meddelelsen : "Denne handling kan ikke afspills så længe en formular eller rapporthændelse bearbejdes" Runtime error 2585.

Jeg vil gerne se om rapporten indeholder data før den åbnes. Det ville være nemt nok hvis rapporten blev åbnet fra en knap på en form, så jeg bare bruge Dcount til at se om rapporten indeholdte ngen data og så bare lade være med at åbne rapporten. Nogen bud på hvordan det bedst kan løses så rapporten ikke åbnes når der ikke er noget data?
Avatar billede celal Nybegynder
02. september 2009 - 11:00 #1
Okay. Har selv løst det ved lave følgende funktion, som bliver sat ind på "ved handling" på knappen i menulinjen.

Public Function ChekRapportData(rptQuery As String, rptName As String)

    DoCmd.RunMacro ("prn1")
    If DCount("*", rptQuery) > 0 Then
        Call openreport(rptName)
    Else
        MsgBox "Der var ingen data i rapporten!"
        Exit Function
    End If

End Function
Avatar billede mugs Novice
02. september 2009 - 11:01 #2
Se også i rapportens hændelse "VedIngenData"