Avatar billede trench Nybegynder
02. september 2009 - 02:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

YouTube: "Download this video" ...

Når man benytter YouTube videoer på sin hjemmeside, følger den der snip med der hele tiden dukker op i øvesrt højre hjørne: "Download this video".

Kan man ændre noget ved koden, så den forsvinder? Vil meget gerne undvære den mulighed.

Eller har det i virkeligheden noget at gøre med hvordan RealPlayer, som jeg har på min pc, er sat op?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 08:42 #1
Hvis du bruger Firefox kan du downloade den gratis tilføjelse, Greasemonkey. Det gør det muligt at køre et script hver gang du kommer ind på en side, og det kan så fjerne de dele du ikke kan lide. Det downloades her:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/748

Desuden er der en masse mennesker der allerede har lavet YouTube "fix" scripts som kan alt muligt, f.eks. automatisk sætte videoer til HD:
http://userscripts.org/scripts/search?q=youtube&sort=rating
Avatar billede trench Nybegynder
03. september 2009 - 02:30 #2
Tak. :)

Læg et svar.
Avatar billede trench Nybegynder
03. september 2009 - 02:48 #3
Okay, var nok naivt. Men troede der var tale om funktioner man kunne tilføje ved (efter anvisning) blot at ændre lidt ved den pågældende YouTube kode.
Den form for kodning der her er tale om ,ved jeg ikke et kvæk om.

Ville ellers også gerne have løst problemet med at den tekst man har sat ind i øverste venstre hjørne af videoen ofte ikke er synlig (hvis der da fandtes en kode til det). Er nemlig _meget generende_!

Men som sagt, det kan jeg vist godt glemme alt om ...

-
Forresten bruger jeg Explorer. Men er ikke interessant, da det er til en hjemmeside - og derfor skulle være en løsning som virkede uanset hvem der kom ind på siden.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 10:01 #4
Taler du om den kode man selv sætter ind på sin egen side (embedding)?
I så fald er det lidt sværere, da flash ikke er så let at ændre på.
Avatar billede trench Nybegynder
03. september 2009 - 12:33 #5
Ja netop. De scripts der er tale om derinde, er jeg ikke engang sikker på hvad er for en slags. :|
Pokkers. Ville ellers have givet alt for at få løst det med "teksten".
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 17:04 #6
Jeg vil da gerne prøve at forklare dig hvad koden gør, så du også kan få en forståelse for, hvorfor du ikke kan ændre den. En helt normal YouTube-kode delt op i små stykker:

<object width="425" height="344"> - Indsæt et objekt med proportionerne 425 gange 344.
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&"></param> - Objektet hedder movie, og indeholder en fil hentet fra adressen: http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&.
<param name="allowFullScreen" value="true"></param> - Objektet må gerne vises i full-screen.
<param name="allowscriptaccess" value="always"></param> - Objektet må gerne køre scripts, og derved f.eks. ændre den side brugeren befinder sig på.
<embed src="http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed> - Det samme igen, men til nogle andre browsere der ikke understøtter <objekt> tagget.
</object>

Som du kan se er det eneste du faktisk kan ændre på proportionerne, full-screen- og scriptadgang.
Filen på http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1& indeholder alt den reelle kode, inklusiv Download this video" linket, og den kan desværre ikke rette i.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 17:06 #7
Og lige en gang til, denne gang er kommentarer med fed så du kan se dem:

<object width="425" height="344"> - Indsæt et objekt med proportionerne 425 gange 344.
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&"></param> - Objektet hedder movie, og indeholder en fil hentet fra adressen: http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&.[/b]
<param name="allowFullScreen" value="true"></param> - Objektet må gerne vises i full-screen.
<param name="allowscriptaccess" value="always"></param> - Objektet må gerne køre scripts, og derved f.eks. ændre den side brugeren befinder sig på.
<embed src="http://www.youtube.com/v/Yo3F6ciKXuA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed> - Det samme igen, men til nogle andre browsere der ikke understøtter <objekt> tagget.
</object>
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2009 - 17:07 #8
Hmm... Det gik ikke så godt. Nu er alt fra min post og nedefter med fed :(
Avatar billede trench Nybegynder
03. september 2009 - 23:24 #9
Ok. Jeg er med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2009 - 20:46 #10
Lukketid / feedback?
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 20:06 #11
Tja ..., fandt da ud af at jeg ikke kan finde ud af det. Er jo også en slags løsning.

Læg et svar.
Avatar billede trench Nybegynder
16. september 2009 - 20:09 #12
kimsey0 -> Læg et svar!
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 23:13 #13
Kommer her.