Avatar billede diite92 Nybegynder
01. september 2009 - 18:58 Der er 5 kommentarer

find og udfør og start program når pc starter op auto og delete

hej jeg ville gerne ha et lille program til at gøre 4 ting

og ja jeg tror ikke det bliver nemt men her kommer det

jeg ville gerne ha en fil til at lede efter en anden fil på lad os sige Z\: og måske finde en fil der lægger i en masse undermapper som sådan her
z\:mappe1\mappe2\mappe3\mappe4\mappe5 og filen er så i mappe 5

der ud over skal den køre denne fil som en del af dens program fx ber denne fil om at programmet skal kunne lidt mere så som en opdatering bare lidt mere overskuligt nu da jeg ikke er så langt inde i dette programmerings sjov inu

derudover vil jeg gerne vide hvordan jeg kan få programmet selv til at starte op hvis vi nu siger jeg laver filen og køre den på skrivebordet så lægger den sig fx i start menuen (kender ikke andre måder)

og så vil jeg vide hvordan man kan delete/mapper

hvis nogle kan hjælpe mig ville jeg være meget mere end lykkelig =D

Hilsen D
Avatar billede killer_bee Nybegynder
02. september 2009 - 12:35 #1
man kan lave det meste med noget batch fil (.bat) som kan ligges i Startup.
kig på dennelink - om fil parsing:
http://www.rgagnon.com/gp/gp-0008.html
og her er batch kommando listen:
http://www.robvanderwoude.com/batchcommands.php

kig lidt igennem og se om noget kan bruges.
Avatar billede diite92 Nybegynder
02. september 2009 - 22:29 #2
jeg vil helst undgå det med en bat fil da jeg har følesen af at så skal jeg stadig lave om på selve Programmet istedet for lige kunne tilføre noget eller ændre i fx en config fil jeg laver i c++ det den vej rundt jeg gerne vil ^^ ved ude mærket god at en bat fil kan slette og sådan men stadig vil jeg gerne ha det hele samlet i 1 program og kun programmets filer og intet andet så det letter for mig at huske nemlig :) håber du forstår
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. september 2009 - 11:49 #3
altså jeg er lidt forvirret...
Men hvis du bruger MFC så kan du kigge lidt her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bk77x1wx.aspx

Der er bl.a. CFile klassen som kan håndtere filer, ellers er der de globale funktioner.
CFileFind klassen kan 'kigge' igennem directories. noget i stil med:
  CFileFind Finder;
  int rc = 0;
  rc = Finder.FindFile(strSourcePath + "\\*.*");
  while (rc)
  {
        rc = Finder.FindNextFile();
        //---------------------------------------
        // check the type of file found
        //---------------------------------------
        if (!Finder.IsDirectory() &&
              !Finder.IsReadOnly()  &&
              !Finder.IsSystem() &&
              !Finder.IsHidden() &&
              !Finder.IsTemporary())
    {
      CString strFilePath, strFileName;
      strFilePath = Finder.GetFilePath();
      strFileName = Finder.GetFileName();
    }

og hvis du vil have programmet til at starte op med windows i baggrunden skal du kigge på services.
Avatar billede diite92 Nybegynder
06. september 2009 - 13:36 #4
okay takker vil jeg kigge lidt på
Avatar billede diite92 Nybegynder
17. marts 2010 - 14:59 #5
lukket