Avatar billede larserik Nybegynder
01. september 2009 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

QueryStrings i XML kode

Jeg har følgende kode:

<xsl:attribute name="href">
    <xsl:text>test.asp?id=</xsl:text>
    <xsl:value-of select='adid'/>
</xsl:attribute>

Dette virker bra men jeg ønsker å ha en querystring til i URLen.

Så jeg prøvde dette:

<xsl:attribute name="href">
    <xsl:text>test.asp?test=1&id=</xsl:text>
    <xsl:value-of select='adid'/>
</xsl:attribute>

Det gav meg en feilmelding: The stylesheet does not contain a document element. The stylesheet may be empty, or it may not be a well-formed XML document.

Hvordan kan jeg legge til querystringen i URLen?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 10:20 #1
Hej,

Du skal huske at '&' tegnet skal escape'es i XML, så du skal gøre sådan her:

<xsl:attribute name="href">
    <xsl:text>test.asp?test=1&amp;id=</xsl:text>
    <xsl:value-of select='adid'/>
</xsl:attribute>

Hvis du bare henter data, kan du bruge en såkaldt attribute-value template direkte i det element du laver attributten på - eks.:

<a href="test.asp?test=1&amp;id={adid}">...</a>

/CS
Avatar billede larserik Nybegynder
01. september 2009 - 10:37 #2
Takk! Det virket men er det også mulig å sette inn ASP kode? Foreksempel:

<xsl:text>test.asp?test=<%=request.querystring("source")%>&amp;id=</xsl:text>

Selve filen er en .asp fil så selve koden skal jo kjøre.. men det gir altså samme feilmelding som før.
Avatar billede larserik Nybegynder
01. september 2009 - 10:41 #3
Det vil kanskje ikke gå nei siden oXSL.Load bare henter tekst og ikke kjører kode nei :s
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 11:04 #4
Fejlen får du fordi '<' og '>' også skal escape'es, som hhv. '&lt;' og '&gt;'

Men du har ret i at du ikke kan eksekvere ASP inde i XSLT filen. Hvis du har brug for værdier udefra skal du bruge parametre... det er lidt mere indviklet, da du skal load'e din XSLT med et andet server objekt, og selv udføre transformationen.

/CS
Avatar billede larserik Nybegynder
01. september 2009 - 11:13 #5
Ok takk så mye for hjelpen!