Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 15:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Script der kan tjekke plads på C drev

Hejsa

Jeg har et script der kan køres ud på en stak servere på en gang.
Det tjekker hvilken MS qchain version den har samt hvilken Service pack den har.

Men jeg kunne godt tænke mig at udvide det med at den tjekker hvor meget ledig plads der er på C drevet.

kan man det?
Avatar billede jambazz Nybegynder
31. august 2009 - 16:05 #1
Nedenstående tjekker diskplads på c:

Dim objLogicalDiskC

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:")
Set objLogicalDiskC = objWMIService.Get("Win32_LogicalDisk.DeviceID='c:'")

    objLogicalDiskC = objLogicalDiskC.FreeSpace / 1073741824
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 16:50 #2
jeg er ikke den store haj til dette...men jeg tror jeg forstår at det ikke er noget jeg kan putte i min eksisterende cmd fil?

eller er det?
Avatar billede jambazz Nybegynder
01. september 2009 - 15:14 #3
Ah nej... Ovenstående er VBScript.

Her er noget kode du kan bruge i din cmd fil. Det er i øvrigt første hit du får hvis du googler "command script available disk space" ..

:GetFreeSpace
:: Returns the free disk space in bytes for the specified drive
:: Returns -1 on error
setlocal
set GetFreeSpace=-1
if EXIST %1\NUL (
  for /f "usebackq tokens=1-10" %%a in (`dir /-p /-s /-c %1 ^| findstr /i /C:" Bytes Free"`) do set GetFreeSpace=%%c
)
endlocal & set GetFreeSpace=%GetFreeSpace%
goto :EOF
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 16:41 #4
Tak for hjælpen...

du har ret hvis man ved man skal skrive "command script available disk space" i google... :-)

Men mon ikke jeg havde kunnet finde ud af det hvis jeg prøvede.... google er tit et godt arb. redskab i mit job :-)