Avatar billede cocococo Praktikant
31. august 2009 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ingen forbindelse mellem publish webside og mssql.

jeg har det problem at min forbindelse mellem min mssql og min webside (iis 5.1) som kører på samme maskine kommer med fejl når jeg tilgår sider der forsøger forbindelse med databasen
mens det fint virker i vs2008
fejlen jeg får hedder

The SELECT permission was denied on the object 'Persons', database 'share', schema 'dbo'.

kan det være min connectionstring der er problemet ?

min connection string hedder
<add name="shareConnectionString" connectionString="Data Source=pc121\SQLEXPRESS;Initial Catalog=share;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient" />

taget fra min web.config
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2009 - 14:24 #1
Din web app connecter vel som bruger ASPNET og den bruger har saa ikke adgang til tabellen.

Proev og gig giv den adgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 02:16 #2
Prøvet ?
Avatar billede cocococo Praktikant
05. oktober 2009 - 15:06 #3
undskyld den lange ventetid, har ikke haft så meget tid til dette projekt men ja jeg har prøvet og får stadig samme fejl

jeg har også prøvet <add name="shareConnectionString" connectionString="Data Source=HENRIK\SQLEXPRESS;Initial Catalog=share;User Id=iis;Password=iis;Trusted_Connection=True;" providerName="System.Data.SqlClient" />

hvor iis brugeren har alle rettigheder
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2009 - 15:25 #4
Trusted_Connection=True betyder at den bruger Windows brugeren og dermed at User Id=iis;Password=iis ignoreres.

Det nemmeste er at give dt brugernavn som din web app koerer under (formentligt ASPNET) adgang.

Alternativt skal du bruge Trusted_Connection=False og sikre dig at din SQLServer understoetter det (hvilken den ikke goer default).
Avatar billede cocococo Praktikant
05. oktober 2009 - 17:03 #5
det vil sige at med Trusted_Connection=True behøves je ikke angive nogen id og så vil alle der er oprettet på nettet have adgang
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2009 - 17:26 #6
Trusted_Connection=True betyder at den checker adgangen mod det brugernavn som ASP.NET koerer under.
Avatar billede cocococo Praktikant
06. oktober 2009 - 12:37 #7
takker nu virker det, smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2009 - 14:56 #8
svar