Avatar billede draco Nybegynder
22. december 1999 - 10:47 Der er 14 kommentarer

SB PCI 64 - DOS Driver

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en driver der virker under DOS til ovenstående lydkort?
Avatar billede foxy Nybegynder
22. december 1999 - 11:18 #1
Tror du ikke bare det er fordi du har sat IRQ forkert op i Setupen ? Altså når man installere de gamle spil og kører dem i dos, så skal man sige hvilken IRQ lydkortet er på, har du styr på det eller hvad ?
Ellers kan du jo også lige prøve med den nyeste Driver til Win 98 http://www.soundblaster.com/registereddownload/welcome.asp?dl=t&prodtype=SoundCard&prodname=2&rev=E6495DRV1USR3
Du skal oprette en bruger inde på Soundblaster siden, det er du nød til. Men prøv nu lgie det med IRQ opsætning først, altså setup.
Avatar billede foxy Nybegynder
22. december 1999 - 11:18 #2
Ups, det skulle hvist have været svar istedet for kommentar, så er den fikset også :=)
Avatar billede draco Nybegynder
22. december 1999 - 13:14 #3
Jeg har noteret mig hvilken port/DMA og IRQ kortet kører på, men jeg har ikke en DOS driver til kortet.

Jeg har prøvet en gammel DOS driver til et SB Pro men den kunne ikke finde den port kortet lå på (220H) som ellers er default, så jeg tænkte jeg skulle have en anden driver. Nogle forslag?
Avatar billede driis Nybegynder
23. december 1999 - 00:18 #4
Jeg tror, jeg har en driver du kan bruge - Jeg checker lige, når jeg kommer hjem. Hvad er din email-adresse, så jeg kan sende dig driveren?
Avatar billede fatboy Nybegynder
23. december 1999 - 04:17 #5
http://scripts.soundblaster.com/registereddownload/welcome.asp?ProdType=SoundCard&ProdName=2&rev=E6495DRV1USR3

Ovenstående er et direkte link til download af nyeste drivere til SB 64 PCI fra Creatives driverside dateret 15. juli 1999.

- Håber det hjælper.

Lidt info om filens indhold:Sound Blaster PCI64 Win95/98 Drivers Update
E64-95DRV-1-US (Revision 3)
Here is the latest Sound Blaster PCI64 update for Windows 95/98 which includes:
* Latest drivers (v4.05)
* Sound Blaster PCI64 Mixer
* Creative Configurator

This release also:
* Improves 8-Bit recording quality
* Improves DirectSound Capture support
* Fixes audio problems in popular games such as FIFA99, Red Line Racer, Half Life

Note: This release does not include any wavesets.

Avatar billede draco Nybegynder
23. december 1999 - 08:03 #6
Til Driis: Min adresse står under Info.

Til Fatboy: Jo det er jo fint nok, men det er jo en opdateret driver til W95/98. Men jeg kører ren DOS på pågældende maskine og vil altså gerne have dette lydkort til at spille :-)
Avatar billede fatboy Nybegynder
02. januar 2000 - 23:16 #7
Nå, ja. Det glemte jeg vist i min iver. Men måske kan de alligevel bruges. Jeg ved det ikke. Men det var den/de eneste drivere, der var at finde hos Creative til dit kort.
Avatar billede webm@ster Nybegynder
03. januar 2000 - 02:25 #8
Avatar billede fatboy Nybegynder
03. januar 2000 - 09:37 #9
Det er jo de samme drivere, som jeg foreslog, men Draco skal bruge dos-drivere.
Avatar billede draco Nybegynder
05. januar 2000 - 20:36 #10
ÆVS! Jeg fulgte webm@ster's link og valgte DOS + SB PCI64 og fik følgende meddelelse:

I'm sorry, but there are no files are available for Sound Blaster PCI64 under DOS. Please return to the download page and select a different product and/or operating system.

Er der nogen der kender en evt. alternativ driver der virker?
Avatar billede fatboy Nybegynder
05. januar 2000 - 21:32 #11
Hvad med at skrive en mail til supporten hos Creative....
Det er jo et simpelt spørgsmål.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. august 2000 - 15:11 #12
Hvad med DOS-driverne til et ældre SB16ASP ? :)~
Avatar billede draco Nybegynder
15. november 2000 - 08:10 #13
Jeg synes ikke lige jeg kan få det til at køre med den gamle driver.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 17:42 #14
Well, så kan jeg ikke hjælpe..