Avatar billede jarner Nybegynder
30. august 2009 - 22:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forslag: Kodeboks med faver og linjenummer

Når man sidder i et forum hvor man skal hjælpe med at gennemse noget kildekode, ville det være rart hvis man til dels kunne se linjenummer på koden og koden var farveinddelt, fx. kommentarer i én farve, funktioner en anden osv. Ligesom i enhver editor.
Der er mange andre tekniske fora på nettet der gør det, er det ikke en idé for Eksperten også at følge lidt med på brugervenligheden?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
30. august 2009 - 22:36 #1
jo, det undrer også mig der ikke er syntaxhighlighting og andre rare måder at fremhæve kode på herinde. vil være super lækkert hvis den mulighed kommer.
Avatar billede snowball Novice
30. august 2009 - 23:15 #2
Det var rent faktisk med i planen, at der skulle være indbygget et "kode vindue" i den ny version her - netop med syntakts fremhævning, linje numre og alt det der.

Det blev desværre valgt fra op til lanceringen, men det er stadig på ToDo listen som en fremtidig feature. Så det kommer helt sikkert - ved bare ikke hvornår.