Avatar billede jvt Nybegynder
28. august 2009 - 23:21 Der er 3 kommentarer

domæne netværk ændres til "unathenticated network"

på mit arbejde har jeg for nyligt oplevet en ny ting. Jeg ved ikke hvor længe det har stået på, men nu er jeg gjort opmærksom på det og vil prøve at finde en løsning på problemet. flere timers google søgninger har desværre ikke givet mig et svar.

Når en Windows7 (RTM) PC logger på netværket ser det ganske fint ud. I "Network and sharing center" er computeren forbundet til mydomain.com. Hvis jeg tager netstikket ud og sætter det i igen, undersøger windows netværket og fortæller herefter at den er på netværket mydomain.com 2 og netværket defineres som værende public. Grundet "den ny netværksforbindelse" opfatter PC'en sig nu ikke værende på et domæne længere. Der er umiddelbart ikke nogen problemer med at benytte domænets ydelser for brugeren, men nogle ting virker ikke længere. Diverse GPO'er er f.eks. ikke aktive længere på PC'en. Kun en genstart kan få computeren til at opfatte sig selv værende på domænet igen.

Jeg har som skrevet søgt længe på nettet og forsøgt diverse forslag, bl.a. at melde pc'en ud og ind igen i domænet og disable IP v.6. Ingenlunde hjalp det.

Jeg oplever denne fejl på både Vista og Windows 7.

Domænet bliver pt kørt af en Windows server 2003 (Enterprise edition så vidt jeg husker) DC og en Server 2008 standard SP1 DC. I sidste uge røg en Windows Server 2003 DC så jeg oprettede den nye server 2008.

Jeg er ikke helt klar over om mit problem opstod efter den nye DC (server 2008) blev implementeret eller om fejlen også var der før.

På forhånd tak!!
Avatar billede jvt Nybegynder
28. august 2009 - 23:54 #1
Jeg har lige fundet ud af at den DC, der gik ned forleden, var domænets Certification Authority. Jeg vil installere en ny og se om den manglende CA mon kunne være årsagen til mit problem
Avatar billede jvt Nybegynder
31. august 2009 - 09:24 #2
Installationen af en CA afhjalp ikke på problemet :-(
Avatar billede jvt Nybegynder
31. august 2009 - 10:26 #3
Ved et tilfælde fandt jeg ud af at vores Kaspersky AV var årsagen til problemet.

Det er dog også en RC udgave af KAV som vi benytter pt, så forhåbentlig vil den endelige udgave ikke give mig de problemer (krydser fingre).

Så mit spørgsmål nåede ikke at blive besvaret, før jeg selv fandt årsagen til problemet. HVad gør jeg så med de points der er påsat dette spørgsmål?