Avatar billede kinnaj Nybegynder
28. august 2009 - 09:14 Der er 6 kommentarer

Iframe glemmer hvor den nåede til ved reload i mit galleri

Hej Alle Eksperter..

Jeg er lige ved at lave et galleri, med en billede-bar i iframe i bunden. Men når jeg "scroller" lidt, og vælger et billede, hvordan kan jeg så få den til at huske hvor den var. Kan jeg medsende et ID den husker?

I kan se mit midlertidige link: http://gallery.webname.dk/Functions/ShowGalleryToEXP.php?Place=Test&PicID=11#11

Håber virkeligt der er nogle der er friske på at hjælpe, er ved at nærme mig min deadline :(
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 10:17 #1
Jeg kan ikke umidbart hjælpe dig, uden at du skal igang med at redesigne næsten hele siden. Det kunne gøres med en div som kan scrolle og indstilles med CSS. Se f.eks. et eksempel her: http://www.domedia.org/oveklykken/css-div-scroll.php

TIl gengæld vil jeg køre dig opmærksom på at din kode er utroligt dårligt skrevet. Man starter da en side med et html tag, og ikke med et center tag.
Avatar billede kinnaj Nybegynder
28. august 2009 - 10:25 #2
Hej Kimsey0,

Ja, den er lidt hurtigt skrevet, og ja jeg burde starte lidt mere traditionelt.. Men, din DIV-idé ser ud til at virke :D

Men kan man fjerne scroll'en til højre, og kun bevare den i bunden? :P
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 11:14 #3
Ja, det gøre med stylen overflow: scroll-x, eller med overflow: scroll-y hvis du kun vil have den i siden.

--

For at slippe for at skulle skrive alle de ting igen og igen har jeg en skabelon med alt det nødvendige, doctype, title, content-type osv. Så er det bare at kopiere den, og begynde at redigere.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 11:16 #4
Undskyld, jeg mente selvfølgelig
overflow-x: scroll;
og
overflow-y: scroll;
Avatar billede kinnaj Nybegynder
28. august 2009 - 11:27 #5
It works! Thaaaank you!

Hvis du vil have point må du lige smide et svar ;-)

God weekend :D
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 21:16 #6
Gerne.
Jeg er glad for at det virkede for dig.