Avatar billede esther01 Nybegynder
27. august 2009 - 22:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til popup vindue

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende problem:
Jeg skal lave to link efter hinanden der linker til hver deres popup vindue, og jeg har derfor skrevet nedestående, men når man trykker på link nr. 1 ('WOOD WOOD JAKKE') er det det sidste popup vindue der kommer op (tee.htm) og ikke det første (woodwood.htm). Er der nogen der ved hvad jeg gør galt?

<noscript></noscript><!-- --><script type="text/javascript" src="http://www.freewebs.com/p.js"></script><script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- This popup window script was generated at: -->
<!-- -->

<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('http://closet-outlet.webs.com/woodwood.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=800, height=670, left = 337, top = 225.5');
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Use the following link to open the new window -->

<A HREF="java script:popUp()"><font size="2" face="tahoma">WOOD WOOD JAKKE</A>

<!-- Script Size:  0.73 KB  -->
</script>

<br>

<noscript></noscript><!-- --><script type="text/javascript" src="http://www.freewebs.com/p.js"></script><script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- This popup window script was generated at: -->
<!-- -->

<!-- Begin
function popUp() {
props=window.open('http://closet-outlet.webs.com/tee.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=830, height=560, left = 337, top = 225.5');
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Use the following link to open the new window -->

<A HREF="java script:popUp()"><font size="2" face="tahoma">FILIPPA K T-SHIRT</A>
<!-- Script Size:  0.73 KB  -->
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 22:40 #1
Det er fordi du bruger samme navn til de to funktioner.
Hvis du omdøber den ene til et andet, f.eks. popUpTee, kan du have begge funktioner på samme side.

Rettet til:

<noscript></noscript><!-- --><script type="text/javascript" src="http://www.freewebs.com/p.js"></script><script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- This popup window script was generated at: -->
<!-- -->

<!-- Begin
function popUpWood() {
props=window.open('http://closet-outlet.webs.com/woodwood.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=800, height=670, left = 337, top = 225.5');
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Use the following link to open the new window -->

<A HREF="java script:popUpWood()"><font size="2" face="tahoma">WOOD WOOD JAKKE</A>

<!-- Script Size:  0.73 KB  -->
</script>

<br>

<noscript></noscript><!-- --><script type="text/javascript" src="http://www.freewebs.com/p.js"></script><script LANGUAGE="JavaScript">
<!-- This popup window script was generated at: -->
<!-- -->

<!-- Begin
function popUpTee() {
props=window.open('http://closet-outlet.webs.com/tee.htm', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=830, height=560, left = 337, top = 225.5');
}
// End -->
</script>

<!-- STEP TWO: Use the following link to open the new window -->

<A HREF="java script:popUpTee()"><font size="2" face="tahoma">FILIPPA K T-SHIRT</A>
<!-- Script Size:  0.73 KB  -->
Avatar billede esther01 Nybegynder
28. august 2009 - 00:04 #2
når jeg gør det så vil den ikke åbne popup'en :(
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 00:19 #3
Har du bare copy-pasted her fra siden?
I så fald skal du lige rette java script til et ord alle steder hvor der forekommer. Det er en dum vane eksperten har med at splitte ordene ad.
Avatar billede esther01 Nybegynder
28. august 2009 - 00:37 #4
super! Tusind tak :)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 00:46 #5
Virkede det?
I så fald er der bare tilbage at lukke spørgsmålet.
Avatar billede esther01 Nybegynder
30. august 2009 - 01:16 #6
hvordan lukker jeg?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2009 - 10:24 #7
Hvis der er en bruger du føler har hjulpet dig, beder du ham om at lægge et svar. (Jeg har været så uhøflig at lægge et svar i forvejen.)
Når så han har lagt et svar, typisk med en tekst som "Ping", "Kommer her" eller "Svar" accepterer du hans svar ved at klikke på knappen ude i siden, og vælger så hvor mange point vedkommende skal have.
Hvis der er flere der har hjulpet dig, kan du dele pointene mellem dem.
Hvis der ikke er nogle der har hjulpet dig, lægger du selv et svar, accepterer det og tildeler dig selv alle pointene.