Avatar billede ves Nybegynder
27. august 2009 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server 2008 Problemer med DK hjemmesider

Jeg har et lille drilsk problem som jeg er sikker på at der findes en enkel løsning på.....

Systemet:
Server 2008 standard - DHCP - AD - DNS
Med jævne mellemrum går der ged i DNS opslag. Den nægter pure at der er noget der hedder .dk alle andre domæner er der ikke prblemer med. Der kan ikke pinges .dk og sider vises heller ikke.

Problemet afhjælpes på sek ved at cleare DNS cache.

Er der nogle der har et bud?
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. august 2009 - 13:38 #1
Har du sat DNS forwarders korrekt op?
Avatar billede ves Nybegynder
27. august 2009 - 14:03 #2
Tror jeg nok. Der er oprettet en zone (Domæne.local)
Avatar billede Spotgun Seniormester
27. august 2009 - 15:49 #3
Ok, check properties for selve DNS serveren, og sørg for at der under Forwards er sat din internetudbyders DNS servere ind. Det vil sørge for at DNS requests som serveren ikke selv kan håndtere vil blive sendt videre til din ISP's DNS.
Avatar billede ves Nybegynder
17. november 2010 - 08:59 #4
Hej SpotGun

Jeg havde helt glemt dig. Læg et svar og du får Point :-)
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. november 2010 - 09:04 #5
Værsgo.