Avatar billede mixeren Nybegynder
27. august 2009 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Scroll til et id

Måske et simpel problem, men jeg syntes det er svært:

Kan man, og hvis ja hvordan, scrolle ned til en bestemt punkt? Jeg tænker ikke på at scrolle x antal px.

Jeg vil gerne kunne scrolle til et id f.eks.

<div id="id"></div> eller <td id="id"></td>
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2009 - 11:33 #1
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion8.asp - "Og hvad med links internt på en side"
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. august 2009 - 11:43 #2
Det er desværre ikke en mulighed. Id'et kommer fra php/en database på den samme side. Så når den har hentet det og dannet siden skulle den gerne scrolle det korrekte sted hen.
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. august 2009 - 11:59 #3
Du kan måske indsætte en stump JS a la:

window.location.hash = '#MIT_ID_FRA_DB';

Det er svært at sige, hvilken event det vil være smart / muligt at lytte på.
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. august 2009 - 12:09 #4
Tænkte nok det var simpel for en som er skrap til js.

Tusind tak. :-)
Avatar billede jensgram Nybegynder
27. august 2009 - 12:18 #5
Så lidt. Jeg var faktisk ikke engang klar over, at jeg havde oprettet det som et svar :)