Avatar billede askalot Mester
26. august 2009 - 23:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tvunget download - problem med større filer

Hej Eksperter

Jeg har i et stykke tid brugt en download script, men det fejler når jeg prøver at hente større filer.. (f.eks 76 mb =P )

scriptet ser således ud.

<%@ Page language="vb" runat="server" explicit="true" strict="true" %>
<script language="vb" runat="server">
Sub Page_Load(Sender As Object, E As EventArgs)
    Dim strRequest As String = Request.QueryString("file")
    Dim fileExt As String = Right(strRequest,len(strRequest)-InStrRev(strRequest,"."))
    Dim messageTxt As String = "Please provide a file to download."
    select case fileExt
        case "jpg","bmp","png","wav","mp3","flv","html","htm","mp4","avi","mpeg","mpg","mov","wmv","pdf","txt","doc","rtf","xls","zip","rar"
        case Else
        messageTxt = "Not Allowed"
        strRequest = ""
    end select

    If strRequest <> "" Then
        'get absolute path of the file
        Dim path As String = Server.MapPath(strRequest)
        'get file object as FileInfo
        Dim file As System.IO.FileInfo = New System.IO.FileInfo(path)
        '-- if the file exists on the server
        If file.Exists Then
            'set appropriate headers
            Response.Clear()
            Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & file.Name)
            Response.AddHeader("Content-Length", file.Length.ToString())
            Response.ContentType = "application/octet-stream"
            Response.WriteFile(file.FullName)
            Response.End
        'if file does not exist
        Else

            Response.Write("This file does not exist.")
        End If
    'nothing in the URL as HTTP GET
    Else
        Response.Write(messageTxt)
    End If
End Sub
</script>
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2009 - 00:05 #1
Maaske overskrider du limit i web.config !?!?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2009 - 00:07 #2
F.eks. httpRuntime executionTimeout
Avatar billede askalot Mester
27. august 2009 - 01:02 #3
Hmm..tak for tippet.. men det er vist ikke det.. har tilføjet Web.Config

<?xml version="1.0"?>
<configuration>
    <system.web>
          <httpRuntime maxRequestLength="2097151" executionTimeout="3600"/>
        <customErrors mode="Off"/>
      </system.web>
</configuration>

Men det hjælper desværre ikke =/

Jeg tror jeg har fundet frem til at det er når filen er større end ca. 64 mb
Avatar billede askalot Mester
27. august 2009 - 01:19 #4
Hmm fandt denne.. ændrede Response.WriteFile(file.FullName)
til Response.TransmitFile(file.FullName)

Det virker, men nu er der to mindre ting i vejen =/

1. "navnet" på vinduet hedder "download2.aspx" , kan jeg ændre det dynamisk?
2. "pop up" vinduet kommer ikke øverst =/

Test:
http://www.nfweb.dk/Movies/VedVerdensEnde/Site/site/download2.aspx?file=downloads/test.zip
Avatar billede askalot Mester
27. august 2009 - 01:20 #5
Næh, når jeg tester her, så kommer popup'en op foran.. så glem det.
Avatar billede askalot Mester
27. august 2009 - 01:34 #6
lukker