Avatar billede sbay Nybegynder
26. august 2009 - 22:11 Der er 7 kommentarer

select top into og updatehvordan

Hejsa

Burde det her ikke virke?

SELECT TOP 200 INTO ClicheList FROM ClicheAll WHERE Status = '0'
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2009 - 22:19 #1
Det plejer at vaere som:

INSERT INTO ClicheList SELECT TOP 200 FROM ClicheAll WHERE Status = '0'
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
26. august 2009 - 22:32 #2
syntaxen du har skrevet er næsten rigtig, afhængig af hvad du er ude på. Syntaxen med "select into" kan du kun bruge, hvis ikke destinationstabellen eksisterer i forvejen. "select into" opretter altid den tabel som du skriver efter "INTO", så hvis tabellen findes - fejler querien. I så fald skal du bruge arne_v's forslag.

Men det du mangler eller, er:
SELECT TOP 200 <indsæt kolonner> INTO ClicheList FROM ClicheAll WHERE Status = '0'
Avatar billede sbay Nybegynder
26. august 2009 - 22:34 #3
hmmm - fejler: Incorrect syntax near the keyword 'FROM'.

Hvis jeg indsætter * før FROM får jeg følgende:
An explicit value for the identity column in table 'ClicheList' can only be specified when a column list is used and IDENTITY_INSERT is ON.

:-(
Avatar billede Syska Mester
26. august 2009 - 23:10 #4
SET IDENTITY_INSERT [tablename] ON

og for at slå det fra igen ...
SET IDENTITY_INSERT [tablename] OFF
Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2009 - 15:24 #5
hmmm skulle det ikke være noget a'la det her så (tabellen eksisterer i forvejen!)

SET IDENTITY_INSERT ClicheList ON
INSERT INTO ClicheNo,Status SELECT TOP 200 ClicheNo,Status FROM ClicheAll WHERE Status = '0'
SET IDENTITY_INSERT ClicheList OFF

Får følgende fejl:
Msg 102, Level 15, State 1, Line 2
Incorrect syntax near ','.
Avatar billede Syska Mester
27. august 2009 - 21:52 #6
http://www.devguru.com/technologies/t-sql/7126.asp

Der er noget helt galt med den syntax ...

Jeg tror ikke selv den laver destination table sjang skriver ... men jeg kan tage fejl ...

Synes bare jeg har brugt den syntax, omend jeg hele tiden glemmer den, da det er sjælden jeg gør brug af den.

// ouT
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
29. august 2009 - 22:49 #7
din insert var lidt forkert. Prøv med:

SET IDENTITY_INSERT ClicheList ON
INSERT INTO ClicheList (ClicheNo,Status)
SELECT TOP 200 ClicheNo,Status FROM ClicheAll
WHERE Status = '0'
SET IDENTITY_INSERT ClicheList OFF