Avatar billede fischer Nybegynder
26. august 2009 - 15:12 Der er 7 kommentarer

Fokus på input-felt efter at side er loadet med scroll-link (#123)

Jeg har en side som folk bruger til at pakke nogle ting efter.
Efter hver ting er pakket skal brugeren submitte hver linie så den tjekkes inden de kan pakke den næste.

Listen over ting der pakkes er temmelig lang, og jeg har med alm. links til et <A name="123"> sat siden til at scrolle ned, men når jeg gør det overskrives min javascript focus() på feltet og det er så A-tagget der bliver aktivt.

Nogen gode forslag til enten at hoppe ned på siden på en anden måde ellr til hvordan jeg får input-feltet aktiveret?

Mvh. Klaus
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 15:17 #1
<ole>

Næppe uden at se, hvad du laver. Prøv at lægge et link til siden  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede fischer Nybegynder
26. august 2009 - 15:40 #2
www.x-orbit.dk/test/bestillinger_plukkeliste.asp
Når man går ind på siden første gang sætter den fokus rigtigt, hvis man så taster noget i et af de 3 øverste talfelter og trykker enter submitter) så skal den gerne sætte fokues på den nederste og gøres klar til at skrive deri.

Den sætter fokus og markere teksten, men man kan ikke begynde at skrive.

Mvh. Klaus
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 15:53 #3
Prøv at bytte om på rækkefølgen:

    <script type="text/javascript">
      document.getElementById('bid43').select();
      document.getElementById('bid43').focus();
    </script>

- og læg mærke til, language attributten i style-tagget er deprecated
Avatar billede fischer Nybegynder
26. august 2009 - 17:44 #4
Det gør tilsyneladende ingen forskel.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 21:06 #5
Det virker fint her, når jeg prøver din side  =)
Avatar billede fischer Nybegynder
02. september 2009 - 20:31 #6
Helt vildt mærkeligt.
Denne side som er samme kode (i hvert fald det jeg har stirret mig blind på), den virker ikke.

http://x-orbit.dk/test2/bestillinger_plukkeliste.asp
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2009 - 20:52 #7
For det første skal du gøre dit HTML-dokument færdigt i slutningen - og dernæst kan du prøve:

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
    document.getElementById('bid43').select();
    document.getElementById('bid43').focus();
}
</script>