Avatar billede eitreach Nybegynder
26. august 2009 - 15:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CSS float-problem med baggrund

Hej folkens.

Jeg sidder med et problem som irriterer mig grænseløst. Jeg har en side som har en baggrund bestående af tre billeder - top, middle og bottom. Disse er arrangeret i tre divs, med indhold i.

I #middle, har jeg to elementer som jeg skal have til at passe til baggrunden. Den ene er enten floatet left eller right - men uanset hvad jeg gør, bliver indholdet ved med at spilde ud over det nederste baggrundsbillede i #bottom, som kan ses her: http://farm3.static.flickr.com/2548/3859156338_3b3291587e_o.png

Hvordan kan jeg fikse dette, så mit indhold tilpasses baggrunden? Jeg har prøvet med at sætte en height, min-height og simpelthen at justere #bottom-billedet - men der må da være en nemmere måde, tænker jeg?
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 15:18 #1
<ole>

Læg et link til HTML-dokumentet. Et billede kan man ikke bruge til noget

/mvh
</bole>
Avatar billede eitreach Nybegynder
26. august 2009 - 15:21 #2
Det er ikke muligt, da projektet først offentliggøres den 1. september. Kan I nøjes med CSS'en?
Avatar billede Qwalk Nybegynder
26. august 2009 - 15:28 #3
Hej eitreach.

Forstår jeg det sådan at du vil have to elementer i din #middle, som er floated til hver sin side? Alá det her:

| left | right |

?

Hvis du bare vil have at din #middle følger med ned jo mere tekst der bliver indsat, skal du angive disse attributter til din #middle:

min-height: XXXpx; overflow: hidden;

Husk at grafikken du bruger som baggrund skal sættes til repeat-y.

MVH
Roberto Danilo Tramontano /Qwalk
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 15:36 #4
Hvis du ikke kan vise koden, kan det være svært. Der kan være forskellige muligheder for en løsning alt efter kodens struktur - ligesom koden kan indeholde alle mulige fejl, der besværliggør/umuliggør en løsning.

Ellers kan du jo prøve en clairvoyant - eller vente til den 2. september  =)
Avatar billede eitreach Nybegynder
26. august 2009 - 15:37 #5
Perfekt, Qwalk. Tusind tak. :)
Avatar billede eitreach Nybegynder
26. august 2009 - 15:40 #6
@Olebole - Ja, jeg ved godt at måske var lidt for meget at forlange, men det lykkedes heldigvis alligevel.

@Qwalk, kan du ikke lige skrive et svar, så jeg kan få givet dig nogle points?
Avatar billede Qwalk Nybegynder
26. august 2009 - 15:40 #7
Her er mit svar :) Glad for at kunne hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
26. august 2009 - 15:55 #8
- men husk at lave en løsning for IE6, som jo ikke understøtter min-height  ;o)