Avatar billede trench Nybegynder
24. august 2009 - 15:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet vs. fastnet

Efter at have skiftet Internet tilslutning fra kabel til telefonstik, virker mine fatsnet telefoner ikke. Har endnu ikke fået lavet det om ... :/

Sker der noget ved en gang imellem (forekommer ikke ret ofte) at slukke for routeren (hedder det vist?), så jeg kan plugge min fastnet i og ringe på den?
Det funger som bekendt ikke samtidig (pga. støj).
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 15:27 #1
Du har sikkert denne http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=501-73 hvor der på den anen side af det runde stik kan sættes endnu et telefonstik i.

Normalt skal routeren kobles til det første stik i installationen set fra telefoncentralen, netop for at undgå støj.
Har du det ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2009 - 15:42 #2
Nej, det gør ikke noget at du en gang i mellem taget routeren af (med mindre der er nogle på nettet), men det ville jo være lettere at få løst roden til problemet.
Avatar billede trench Nybegynder
24. august 2009 - 16:42 #3
Tak for svarene.

Det har desværre vist sig at være et mareridt at få løst problemet.
Der sidder en splitter. I den er der plads til et enkelt telefonstik. Jeg har så købt en ny ledning med samme stik i hver ende. Problemet er bare, at den ene ende ikke passer ind i mine telefoner (alm. fastnetelefoner købt i TDC butikker). Er ikek samme størrelse (RJ11). De er mindre! Og dem har jeg ikke kunne finde noget sted! :(
I øvrigt ville det heller ikke løse alt. Jeg har to forskellige telefoner hængende på væggene. Og de skulle gerne fungere hvor de er (og det er ikke hvor pc'en står).

Jeg har før skrevet om dette i en tråd. Og jeg har nærmest i fortvivlese helt opgivet at få løst problemet. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ande ikke hvad andre gør i den situation.
Avatar billede trench Nybegynder
24. august 2009 - 16:44 #4
Citat: (med mindre der er nogle på nettet)

"Nogle"? Hvilke nogle??
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2009 - 17:26 #5
Dig, for eksempel :)
Avatar billede trench Nybegynder
24. august 2009 - 17:30 #6
Nåh ..., på den måde. :)
Avatar billede trench Nybegynder
24. august 2009 - 18:28 #7
Noget andet er, at jeg meget snart (dvs. når bindingsperioden er udløbet) har tænkt mig at skifte udbyder igen.
Jeg har definitivt fået nok af ikke at kunne komme igennem _hver eneste gang_ jeg ringer til skide Telenor. Ventetiden er ALTID mindst 20 minutter.
Gider ikke længere være til grin.

-

What ever. Det eneste jeg skulle her, var at vide om jeg må afbryde min router ...
Læg svar for point!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2009 - 20:28 #8
Gerne.

Jeg kan anbefale perspektiv bredbånd. De har en meget venlig kundeservice. http://www.perspektivbredband.dk/
Avatar billede amigafreak Nybegynder
02. september 2009 - 15:15 #9
for at det skal virke 100% ordentlig skal der være et såkaldt tele/kap-stik fra TDC, som gør at de resterende telefoner kan komme til at virke i huset, det virker hvertfald med deres Home-duo ting :-)