Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 13:23 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ponit til zips for hans hjælp... sorry ven kender ikke til dette system

Jeg vil hermed gerne tildele zips point for hans hjælp :-) vedr. http://www.eksperten.dk/spm/884398
Avatar billede zips Juniormester
23. august 2009 - 13:52 #1
Her er et svar :-)

Jeg håber dog at du fik det til at virke med den løsning jeg gav, ellers skal du blot skrive igen og vi får det løst, jeg er her for at hjælpe :-)
Avatar billede zips Juniormester
23. august 2009 - 18:06 #2
Tak for point :-)
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 18:29 #3
var så lidt.. jeg lagde mærke til at du havde fundet min kotakt.php fil og rettet i den eller ...??
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 18:29 #4
http://zips.be/exp/test/phpnooben/kontakt.php er det en du har lavet noget ved
Avatar billede zips Juniormester
23. august 2009 - 19:01 #5
kontakt.php er lavet med vis kilde af din kontakt.php så det er ikke sikket de er helt ens da jeg ikke har noget php i filen, kun html
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 19:57 #6
det er fint nok jeg har bare gjort det på den anden måde og det ser fint ud :-) ellers tak for hjælpen!!
Avatar billede zips Juniormester
23. august 2009 - 20:31 #7
Ja, jeg kan godt se du har lavet det med et billede, men kik på dette screenshort http://zips.be/exp/images/kontakt.jpg

Her kan de tydeligt se at det er et billede som er sat på og ikke passer helt ind, dette er da synd når du kan få det til at virke med transparent baggrund.
Avatar billede phpnooben Nybegynder
23. august 2009 - 22:04 #8
skal jeg sende filen til dig så du kan kigge på den??
Avatar billede zips Juniormester
23. august 2009 - 22:34 #9
Da jeg ikke ved hvilken fil du har indsat din iframe kode i, er det svært :-)

Men du skal finde denne kode, jeg kan se den med vis kilde på denne side http://www.restaurantblackpearl.dk/dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=57 men jeg kan ikke sige hvor du kan finde den, men det burde være på den side du har indsat din kontakt.php
<iframe id="blockrandom"
    name="iframe"
    src="http://www.restaurantblackpearl.dk/dk/kontakt.php"
    width="100%"
    height="500"
    scrolling="auto"
    align="top"
    frameborder="0"
    class="wrapper">
    Dette valg vil desværre ikke kunne vises tilfredsstillende. Browseren understøtter ikke integrerede rammer(IFRAMES)</iframe>

I den kode skal du indsætte allowTransparency="true" som her under
<iframe id="blockrandom"
    name="iframe"
    src="http://www.restaurantblackpearl.dk/dk/kontakt.php"
    width="100%"
    height="500"
    scrolling="auto"
    align="top"
    frameborder="0"
    allowTransparency="true"
    class="wrapper">
    Dette valg vil desværre ikke kunne vises tilfredsstillende. Browseren understøtter ikke integrerede rammer(IFRAMES)</iframe>
Avatar billede phpnooben Nybegynder
24. august 2009 - 22:04 #10
Sorry!! du må gerne kalde mig dum men jeg fatter O af det du skriver til mig :-( jeg har lagt kontakt.php op på denne adresse: http://www.restaurantblackpearl.dk/kontakt.rar jeg ved ikke om du er blevet klogere på det...
Avatar billede zips Juniormester
25. august 2009 - 16:16 #11
I kontakt.php skal der kun rettes
<body style="background-color: transparent;"></body>

Til dette
<body style="background-color: transparent;">

Det med allowTransparency="true" skal indsættes i den kode som jeg skriver om i #9

Denne kode ved jeg ikke i hvilken fil den er, men den burde være på den side du har indsat din iframe.
Avatar billede phpnooben Nybegynder
25. august 2009 - 23:12 #12
kan det have noget med her at gøre??

// Check to ensure this file is included in Joomla!
defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' );

jimport( 'joomla.application.component.view');

/**
* @package        Joomla
* @subpackage    Wrapper
*/
class WrapperViewWrapper extends JView
{
    function display( $tpl = null )
    {
        $mainframe    = &JFactory::getApplication();
        $document    = &JFactory::getDocument();

        // auto height control
        if ( $this->params->def( 'height_auto' ) ) {
            $this->wrapper->load = 'onload="iFrameHeight()"';
        } else {
            $this->wrapper->load = '';
        }

        // Get the page/component configuration
        $params = &$mainframe->getParams();

        $menus    = &JSite::getMenu();
        $menu    = $menus->getActive();

        // because the application sets a default page title, we need to get it
        // right from the menu item itself
        $document->setTitle( $params->get( 'page_title' ) );

        $this->assignRef('params',        $params);

        parent::display($tpl);
    }
Avatar billede phpnooben Nybegynder
25. august 2009 - 23:13 #13
Jeg fandt også noget med iframe i den her tekst:

<?php // no direct access
defined('_JEXEC') or die('Restricted access'); ?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function iFrameHeight() {
    var h = 0;
    if ( !document.all ) {
        h = document.getElementById('blockrandom').contentDocument.height;
        document.getElementById('blockrandom').style.height = h + 60 + 'px';
    } else if( document.all ) {
        h = document.frames('blockrandom').document.body.scrollHeight;
        document.all.blockrandom.style.height = h + 20 + 'px';
    }
</script>
<div class="contentpane<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
<?php if ( $this->params->get( 'show_page_title', 1 ) ) : ?>
    <div class="componentheading<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
    <?php echo $this->escape($this->params->get( 'page_title' )); ?>
    </div>
<?php endif; ?>
<iframe <?php echo $this->wrapper->load; ?>
    id="blockrandom"
    name="iframe"
    src="<?php echo $this->wrapper->url; ?>"
    width="<?php echo $this->params->get( 'width' ); ?>"
    height="<?php echo $this->params->get( 'height' ); ?>"
    scrolling="<?php echo $this->params->get( 'scrolling' ); ?>"
    align="top"
    frameborder="0"
    class="wrapper<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
    <?php echo JText::_( 'NO_IFRAMES' ); ?>
</iframe>
</div>
Avatar billede zips Juniormester
25. august 2009 - 23:43 #14
Jeps det er den i #13
Efter frameborder="0" skal du indsætte allowTransparency="true" som her under

<iframe <?php echo $this->wrapper->load; ?>
    id="blockrandom"
    name="iframe"
    src="<?php echo $this->wrapper->url; ?>"
    width="<?php echo $this->params->get( 'width' ); ?>"
    height="<?php echo $this->params->get( 'height' ); ?>"
    scrolling="<?php echo $this->params->get( 'scrolling' ); ?>"
    align="top"
    frameborder="0"
    allowTransparency="true"
    class="wrapper<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
    <?php echo JText::_( 'NO_IFRAMES' ); ?>
</iframe>
</div>

Samt det jeg skrev i #11 om at indsætte background-color: transparent;
i din body i filen kontakt.php som her under
<body style="background-color: transparent;">
Avatar billede phpnooben Nybegynder
26. august 2009 - 00:03 #15
hmm virkede ikke :-( men jeg fandt noget på nettet:

In the file /components/com_wrapper/wrapper.html.php, I added allowtransparency="true" as another attribute of the iframe tag. Once I did that, IE allowed the background of the IFrame to be transparent, showing my page background.

Hvad betyder det her: I added allowtransparency="true" as another attribute, hvad er er attribute??
Avatar billede phpnooben Nybegynder
26. august 2009 - 00:10 #16
nu har jeg gjort det du sagde i #11 & #14 og det virker stadig ikke
Avatar billede zips Juniormester
26. august 2009 - 15:49 #17
Hvis det er på denne side http://www.restaurantblackpearl.dk/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=58 du har lagt din iframe ind, der kan jeg ikke se allowtransparency="true" i kildekoden.

Så det er måske ikke den fil du lage ind i #13 som skal rettes.

Men det er da muligt at det er /components/com_wrapper/wrapper.html.php denne fil der skal rette i, at indsætte en anden attribute er netop en som denne allowtransparency="true"

Her er en liste med attribute http://www.w3.org/TR/REC-html40/index/attributes.html

Men læs denne side http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms533072%28VS.85%29.aspx som jeg skrev i http://www.eksperten.dk/spm/884398#reply_7439811 her står netop hvad allowtransparency="true" gør og at det skal bruges for at det virker i IE
Avatar billede phpnooben Nybegynder
26. august 2009 - 18:47 #18
jeg har en default.php hvor følgende kode er:

<?php // no direct access
defined('_JEXEC') or die('Restricted access'); ?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
function iFrameHeight() {
    var h = 0;
    if ( !document.all ) {
        h = document.getElementById('blockrandom').contentDocument.height;
        document.getElementById('blockrandom').style.height = h + 60 + 'px';
    } else if( document.all ) {
        h = document.frames('blockrandom').document.body.scrollHeight;
        document.all.blockrandom.style.height = h + 20 + 'px';
    }
</script>
<div class="contentpane<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
<?php if ( $this->params->get( 'show_page_title', 1 ) ) : ?>
    <div class="componentheading<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
    <?php echo $this->escape($this->params->get( 'page_title' )); ?>
    </div>
<?php endif; ?>
<iframe <?php echo $this->wrapper->load; ?>
    id="blockrandom"
    name="iframe"
    src="<?php echo $this->wrapper->url; ?>"
    width="<?php echo $this->params->get( 'width' ); ?>"
    height="<?php echo $this->params->get( 'height' ); ?>"
    scrolling="<?php echo $this->params->get( 'scrolling' ); ?>"
    align="top"
    frameborder="0"
    allowTransparency="true"
    class="wrapper<?php echo $this->escape($this->params->get('pageclass_sfx')); ?>">
    <?php echo JText::_( 'NO_IFRAMES' ); ?>
</iframe>
</div>

Er der noget forkert her?
Avatar billede zips Juniormester
26. august 2009 - 20:30 #19
Nej ikke lige hvad jeg kan se, men jeg kan ikke se allowTransparency="true" i kilde koden på din side, så det fortæller at den ikke bruger den fil som du viser.

Hvordan se denne fil ud
http://www.restaurantblackpearl.dk/components/com_wrapper/wrapper.php

Det kunne være det er den som bruges til din iframe.
Avatar billede phpnooben Nybegynder
26. august 2009 - 21:35 #20
<?php
/**
* @version        $Id: wrapper.php 10704 2008-08-21 09:38:40Z eddieajau $
* @package        Joomla
* @subpackage    Wrapper
* @copyright    Copyright (C) 2005 - 2008 Open Source Matters. All rights reserved.
* @license        GNU/GPL, see LICENSE.php
* Joomla! is free software. This version may have been modified pursuant
* to the GNU General Public License, and as distributed it includes or
* is derivative of works licensed under the GNU General Public License or
* other free or open source software licenses.
* See COPYRIGHT.php for copyright notices and details.
*/

// no direct access
defined( '_JEXEC' ) or die( 'Restricted access' );

/*
* This is our main control structure for the component
*
* Each view is determined by the $task variable
*/
switch (JRequest::getCmd('task'))
{
    default:
        WrapperController::display();
        break;
}

/**
* Static class to hold controller functions for the Wrapper component
*
* @static
* @package        Joomla
* @subpackage    Wrapper
* @since        1.5
*/
class WrapperController
{
    function display()
    {
        global $mainframe, $option;

        $document =& JFactory::getDocument();

        $menus    = &JSite::getMenu();
        $menu    = $menus->getActive();

        // Get the page/component configuration
        $params = &$mainframe->getParams();

        //set page title
        $document->setTitle($menu->name);

        $url = $params->def( 'url', '' );

        $row = new stdClass();
        if ( $params->def( 'add_scheme', 1 ) )
        {
            // adds 'http://' if none is set
            if ( substr( $url, 0, 1 ) == '/' )
            {
                // relative url in component. use server http_host.
                $row->url = 'http://'. $_SERVER['HTTP_HOST'] . $url;
            }
            elseif ( !strstr( $url, 'http' ) && !strstr( $url, 'https' ) ) {
                $row->url = 'http://'. $url;
            }
            else {
                $row->url = $url;
            }
        else {
            $row->url = $url;
        }

        require_once (JPATH_COMPONENT.DS.'views'.DS.'wrapper'.DS.'view.php');
        $view = new WrapperViewWrapper();

        $view->assignRef('params'  , $params);
        $view->assignRef('wrapper' , $row);

        $view->display();
    }
?>