Avatar billede mick-dk Nybegynder
22. august 2009 - 19:07 Der er 5 kommentarer

Ny installation - PC afbryder og genstarter umotiveret under installation af Vista

Kom glad hjem med nye stumper til opgradering af min PC. Gigabyte EX58 mb med intel i7 920 processor. Zotac gtx 275 grafikkort og 2x3 gb Muschkin ram og to nye WD 1TB caviar green diske samt Windows Vista Home Premium. Nu skulle der f..... fart på! Strømforsyningen er en Zalmann 750w så der skulle være tilstrækkeligt med strøm til denne konfiguration.

Nå, ud med det gamle mb osv. og í med alt det nye, og nu var det tid til at installere win Vista.

Starter fint og når også forbi det punkt,hvor jeg skal vælge disk, hvor vista skal installeres. Derefter sker der det, at den pludselig går i stå og genstarter. Jeg har forsøgt atinstallere vista flere gange, men hver gang sker det samme, dog på forskellige stader af installationen. Nogle gange når den længere end andre.

Hvad kan problemet være? Jeg har kontrolleret, at alt er korrekt tilsluttet.

Jeg er åben for ethvert råd, som kan forklare eller løse problemet.

På forhånd tak.

Michael
22. august 2009 - 23:19 #1
Tanke: Har du selv monteret kølerklods på CPU ?
Altså med korrekte pasta mm. ???

Hvis du lader den stå i et eller andet billed i laaang tid; dør den så også ???

-------

Pssssst: Hvis du er flink at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mick-dk
Nærlæs -> http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede mick-dk Nybegynder
24. august 2009 - 13:09 #2
Nope, den dør ikke af at stå.

Er kommet lidt videre. Nu har jeg fået vista installeret, uden at den gik i stå.

Problemet er dog ikke væk. Den går stadigvæk i stå, men kun i forbindelse med installation af programmer, drivere etc., dog kun sporadisk, altså ikke hver gang.

Processoren er købt "boxed", altså inkl. køler fra intel, som havde kølepasta på fra starten. Så vidt jeg kan se i biosen er temp for processoren dog ikke voldsomt høj. Men det er måske et forsøg værd at finde mit gamle Arctic Silver kølepasta frem og ommontere køleren med dette i stedet.

Ps. Hvordan lukker man en tråd, hvor der kun har været kommentarer, ingen egentlige svar???
24. august 2009 - 13:31 #3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

(Jeg tror stadig på et CPU 'varme' problem...)
Avatar billede mick-dk Nybegynder
24. august 2009 - 13:38 #4
Ok, vil prøve at genmontere køleren, denne gang med min egen Arctic Silver kølepasta.

Foreløbig tak for hjælpen og tak for henvisningen til faq. Det er et lidt anderledes system end de fleste andre foraer. Indtil nu har jeg desværre været for doven eller for optaget af at finde løsning på de problemer, som jeg har oprettet tråde over. Won't happen again.
Avatar billede mick-dk Nybegynder
29. september 2009 - 23:46 #5
Så har jeg genmonteret køleren, nu med artic silver, og problemet er der fortsat.

Jeg er sikker på, at det ikke er temperaturen. Når den har kørt et stykke tid og pludselig genstarter, kan jeg i biosen se, at cpu temperaturen ligger på ca. 40 grader, hvilket jo er ganske udmærket.

Nogle gange genstarter den under boot, andre gange når den har stået idle i flere timer. Der er ikke noget egentligt mønster. Har endnu ikke oplevet, at den har genstartet imens jeg har spillet et nyere grafiktungt spil. Også af denne grund tror jeg ikke, at det er et temperaturproblem.

Nogle gode idéer?