Avatar billede SuzieKruse Nybegynder
22. august 2009 - 12:30 Der er 13 kommentarer

virtuel hukommelse

hvad gør jeg når pc'en siger at den virtuelle hukommelse er for lille?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. august 2009 - 12:33 #1
Da den virtuelle hukommelse er harddiskplads der bruges som en udvidelse af systemhukommelsen må svaret vel være, at få frigivet noget plads på harddisken. Bruge afinstallationsrutinen fra kontrolpanel-tilføj/fjern programmer (XP) eller kontrolpanel-programmer og funktioner (Vista) til at fjerne de programmer du alligevel ikke bruger.
22. august 2009 - 12:43 #2
Velkommen til ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
22. august 2009 - 12:59 #4
Det korte svar er:
Øger den virtuelle hukommelse.

Det mere seriøse svar er et spørgsmål:
Hvilket operativsystem drejer det sig om?

Hvis det er WinXP, så:
1) venstre-klik på START
2) højre-klik på DENNE COMPUTER og vælg EGENSKABER
3) vælg fanebladet AVANCERET
4) under ydeevne tryk på knappen INDSTILLINGER
5) vælg fanebladet AVANCERET
6) under virtuel hukommelse tryk på knappen SKIFT
7) nu har du en øverst en liste over dine drev
8) vælg dem efter tur og gør hvergang dette:
          1) marker sydtemadministreret størrelse
          2) tryk på knappen DEFINER
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
22. august 2009 - 13:07 #5
@hottadpole:

Vrøvlehoved !!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. august 2009 - 16:02 #6
==> jesperhgh Hvad mener du?
22. august 2009 - 19:41 #7
... det er noget 'vrøvl' som beskrevet i indlæg #1 !!!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. august 2009 - 20:08 #8
Er der en som vil beskrive vrøvleriet nærmere? Jeg mener helt bestemt at virtuel hukommelse=swapfil og den nemmeste måde at få frigjort plads til en passende swapfil vil være at fjerne data der alligevel ikke bruges til noget. Det kan helt sikkert gøres på mange måder hvor af den ovenfor beskrevne er en af disse løsninger. `Da de fleste kvinder ikke har nogen interesse i den tekniske side af sagen, og SuzieKruse er formodentlig en kvinde, valgte jeg den nemme måde. Men jeg har måske misforstået noget
22. august 2009 - 23:09 #9
Der er sansynligvis 'masser' af Harddisk plads til nævnte Swapfil (C:\pagefile.sys) !!!
Hvis det ikke er tilfælde havde systemet fortalt det for laaaaang tid siden på anden vis...

Så indlæg #1 vil ikke hjælpe/ændre en dyt...

Så det er mere (kun) indlæg #3 eller #4 der skal til...
22. august 2009 - 23:09 #10
<SuzieKruse>: Skal du vide mere ? Vend venligst tilbage...
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
23. august 2009 - 02:43 #11
Ja, hottadpole, at angribe for lidt swap-plads med at afinstallere software, er simpelthen godt gammeldags VRØVL.

Men det ved du sikkert også når (hvis) du vågner op.

Undskyld.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
23. august 2009 - 03:08 #12
Og så kunne jeg godt fristes til at tilføje:

Hvis det er Vista, så installer i stedet XP eller Ubuntu (Linux).

Labtoppen, jeg sidder med nu (MSI Megabook) var født med Vista. Og det duede slet ikke. Det tog en hel formiddag at starte op, og alt kørte i sneglefart. Så tog jeg springet og installerede Ubuntu. Og efter inslallationen fungerede alt (wifi, bluetooth - alt fungerede) bare ved at installere. Opdateringer af al installeret software sker også automatisk. Og så er der tonsvis af rigtig fed software tilgængelig. Du behøver ikke at Google den software du har behov for, alt hvad hjertet begærer kan du se og vælge til/fra i den geniale pakkehåndtering. Og når du fjerner et program, så fjernes automatisk alle elementer, untagen de, som bruges af andre programmer. Siden installationen af Ubuntu har min MSI konstant været på toppen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. august 2009 - 07:41 #13
Hermed afsllutter HotTadpole sin gang på Eksperten. Jeg beder om en forklaring og får tågesnak. ignoranter alle til hobe.