Avatar billede bdef Novice
22. august 2009 - 10:33 Der er 1 løsning

macro i sas

Hvad gør jeg forkert her?

Jeg har en tabel med nogle datoer i, som jeg ønsker at trække ud i en macrovariabel til lidt behandling og senere brug længere nede i programmet:

%macro SkabDatoerne;
data KoerselsData(keep= Type KoerTil KoerTil_Num);
  set Koersels_periode;
  call symput('mm_KorFraDato',KorFraDato);
  %let m_KorFraDato =  %sysfunc(trim(&mm_KorFraDato));
  KoerTil = put(dhms(KorFraDato,0,0,2),datetime22.3);
  %let koerfra = %sysfunc(dhms(&m_KorFraDato,0,0,2));

  where OpdFreks = 'MD';
run;

Loggen siger:
Warning: Apparrent symbolic reference 'mm_KorFraDato' not resolved.
Jeg har lavet tricket før, hor det virkede, men her kan jeg bare ikke se hvad f... jeg gør forkert.
Please hjælp mig.
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
03. december 2009 - 08:00 #1
Hej

Du kan ikke have %let statements inde i datasteppet. De hører til udenfor.

mvh Torben