Avatar billede hald8240 Nybegynder
21. august 2009 - 12:03 Der er 2 kommentarer

Flytte fane med diagram til anden excel fil med makro'er

Min system består af:
Jeg har et hovedark
- har indtastes nogle variable
- jeg vil så åbne 2 filer køre en makro i disse, der udnytter de indtastede data fra hovedarket, laver et diagram og derefter flytter dette diagram tilbage til hovedarket, gemmer og lukker hjælpearket.

Mit problem opstår i at det ark jeg har mit diagram i, i hjælpearket skifter navn hver gang jeg åbner hjælpefilen. Den starter med at hedde det jeg har kaldt den, herefter diagram1 så diagram 2 osv.

Nogen der har en logisk forklaring på dette. Kan godt poste min kode hvis det hjælper.
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. august 2009 - 14:15 #1
Hvad hvis du lukker excel helt ned og starter forfra - navngiver den så forfra igen?

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede hald8240 Nybegynder
21. august 2009 - 14:41 #2
Når jeg åbner den første gang, har fanen det navn jeg har givet den, hvilket den bliver ved med hvis jeg åbner og lukker præcis som den skal. Men hvis jeg kører min makro 1 gang, så begynder den at skifte navn hver gang jeg åbner.
Dette sker dog ikke hvis jeg, som du siger lukker alle dokumenter fra excel ned også åbner filen igen. Ved du hvordan man kan løse dette?

Sub alder()

'
Dim By As String
Dim Landsdel As String
Dim Landet As String

    By = Range("D2").Value
    Landsdel = Range("E2").Value
    Landet = Range("F2").Value
    komma = ","
    Dim Sorter As String
    Sorter = By & komma & Landsdel & komma & Landet

'

    Application.AddCustomList ListArray:=Array(By, Landsdel, Landet)

    ActiveWorkbook.Worksheets("Rådata").AutoFilter.Sort.SortFields.Clear

    ActiveWorkbook.Worksheets("Rådata").AutoFilter.Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
        "B5:B1512"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, CustomOrder:=(Sorter), DataOption:=xlSortNormal

    With ActiveWorkbook.Worksheets("Rådata").AutoFilter.Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With

    Sheets("aldersfordeling").Select
    Sheets("aldersfordeling").Copy After:=Workbooks("Mappe1.xlsm").Sheets(1)

    Windows("aldersfordeling.xlsm").Activate

    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.Close

' alder Makro
'

End Sub