Avatar billede hald8240 Nybegynder
20. august 2009 - 11:41 Der er 1 løsning

Sortering af en række byer i custom order med makro'er

Jeg er ved at lave et system hvor man skal kunne taste 3 byer ind.
Min liste over by'er skal så sorteres så disse 3 står øverst.
Jeg er forholdsvis ny i VB og makroer, men har forsøgt følgende:

Sub Makro9()
'
' Makro9 Makro
'
Dim By As String
Dim Landsdel As String
Dim Landet As String

    By = Range("B3").Value
    Landsdel = Range("C3").Value
    Landet = Range("D3").Value
    komma = ","
    Dim Sorter As String
    Sorter = By & komma & Landsdel & komma & Landet

    Application.AddCustomList ListArray:=Array(By, Landsdel, _ Landet)

    ActiveWorkbook.Worksheets("ark1").AutoFilter.Sort.SortFields.Clear

    ActiveWorkbook.Worksheets("ark1").AutoFilter.Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
        "B6:B106"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, CustomOrder:= _
        Sorter, DataOption:=xlSortNormal

    With ActiveWorkbook.Worksheets("ark1").AutoFilter.Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With

end sub

Koden opretter fint nok min custom liste, men den giver en error fordi den siger at den ikke kan finde den. Så jeg tror problemet ligger i at jeg bruger variablen Sorter i Customorder.
Håber der er nogen som kan hjælpe eller har et andet løsningsforslag.
Ideen er at disse 3 linjer med data for de 3 byer skal kunne kopieres videre til et andet ark.
Avatar billede hald8240 Nybegynder
20. august 2009 - 12:33 #1
Har selv fundet en løsning