Avatar billede bengun Novice
20. august 2009 - 10:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde en Event fra en anden Event

Hej.

Hvordan kalder jeg en Event fra en anden Event?

Eks.
Jeg vil gerne kalde min Grid.Load() event fra min ComboBox.SelectedvalueChanged() event.
Avatar billede bvli Praktikant
20. august 2009 - 10:51 #1
Øh.. Det der med at kalde et event giver ikke rigtig mening. Lige meget hvad, vil det blive noget snask. Men i Windows Forms er mønsteret i implementationen af events, at for hvert event hører en protected virtual void metode til, som hedder OnEventnavn(EventetsEventArgs) og det er denne metode, som rejser eventet.

Dvs. du /kunne/ reelt lave en ny grid-klasse ved at nedarve fra dit grid og så lave en public metode der hedder noget a'la Reload() og i denne kalde base.OnLoad(EventArgs.Empty).

Men som nævnt i starten, så virker det lidt som om det er et hack - og der må helt sikkert være en anden og meget pænere måde du vil kunne løse problemet på.
Avatar billede bengun Novice
20. august 2009 - 11:02 #2
Hej bvli.

Tak for dit indput. Det er altid rart med et par ekstra "øjne".

Jeg har fundet en løsning hvor jeg undgår at kalde .Load() igen.

Send et svar for din ulejlighed.
Avatar billede bvli Praktikant
20. august 2009 - 11:08 #3
Godt at høre, at du fik det klaret på anden måde :)