Avatar billede vilmand Nybegynder
20. august 2009 - 02:54 Der er 8 kommentarer

Telefon over Lan

Hej alle

jeg har en Asus bærbar pc med et modem i så hvis jeg bruger et program der hedder power for phone så kan jeg bruge min bærbar som telefon med en admindelig telefon linje

men jeg har også en medion stationær pc og den har ikke noget modem øv
så jeg vil lige høre om der er nogle der ved om man kan køre en admindelig telefon linje over Lan forbindelse eller en anden måde man kan bruge sin pc som telefon med en admindelig telefon linje

håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig
på forhånd tak

vilmand
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 07:15 #1
Du kan da bare købe et modem og sætte det i en pci sokkel og så forbinde det til telefonstikket, men du skal have fat i et program der kan klare opgaven.
Ellers kan du bruge Skype på din lan forbindelse, der kan du ringe til andre telefoner billigt.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 07:18 #2
Avatar billede laubjerg Nybegynder
20. august 2009 - 08:07 #3
Det findes ikke. Det er forskelligt hardware, simpelthen. Forestil dig alle de modems der var puttet i bærbare uden grund de sidste 10 år hvis det var muligt :)

Skype eller indkøb er ganske rigtigt de rigtige (eneste?) løsninger.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 08:13 #4
laubjerg! hvis han kan ringe med sin bærbare PC. så kan han også med sin stationære PC. så lad være med at sig at det ikke findes, du påstår faktisk at vilmand lyver.
Avatar billede laubjerg Nybegynder
20. august 2009 - 09:00 #5
Måske skulle du læse den her tråd lidt grundigere, undskyld jeg siger det
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2009 - 13:00 #6
Hvad mener du?
Avatar billede laubjerg Nybegynder
20. august 2009 - 16:55 #7
Han spørger om man kan bruge Rj45 porten som Rj11 port, altså om han kan brokke telefonledningen i LAN stikket og så emulere et modem via LAN porten.

Og det kan man ikke.

Man kan derimod sagtens installere skype eller et hardware modem, som jeg skriver. Men tak for din hjælp.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. august 2009 - 06:28 #8
Det var ikke lige den forståelse jeg fik da jeg læste spørgsmålet, mener stadig at han ville kunne ringe fra sin stationære PC.nederste linie i dette udplug.

så jeg vil lige høre om der er nogle der ved om man kan køre en admindelig telefon linje over Lan forbindelse( eller en anden måde man kan bruge sin pc som telefon med en admindelig telefon linje)