Avatar billede Slettet bruger
19. august 2009 - 21:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Adgang til mapper på serveren (hjemmesiden)

Hvis jeg i browseren skriver:
http://www.mitHotel.dk/soveplads/main.htm
så får jeg siden main.htm frem på mit webhotel (serveren).
Det er altså ikke særlig smart.
Faktisk regnede jeg med, at det alene var biblioteket hvor index filen ligger, som kunne tilgåes.
Altså http://www.mitHotel.dk/ og at man efterfølgende kun kunne "komme videre" ved brug af de links der er lagt op.
Det vil sige en links som f.eks. <a href="soveplads/main.htm" target="_blank">soveplads</a>
Men sådan er det altså åbenbart ikke.

Hvordan kan det laves således, at alle mapper er skjult og alene kan tilgåets via de links der er?
Min udbyder anvender Windows server
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 22:02 #1
hvis du kan linke til en specifik fil kan du også gå direkte til siden ved at skrive adressen i browseren - alt andet ville være ulogisk og gøre søgemaskiner umulige at benytte. Skal du skjule nogle ting så ikke alle kan se indholdet er du nødt til at beskytte siderne bag login.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2009 - 22:07 #2
Og hvordan gør jeg så lige det på et Windows domæne?
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2009 - 22:29 #3
Det afhænger af flere ting - blandt andet hvem præcist der skal have adgang, er det fx internt i en virksomhed kan det styres vha Active Directy, ellers er du nok tvunget ud fx sikring serverside, altså omkodning til ASP, PHP eller ASP.NET.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 22:19 #4
keysersoze. Hvordan? Eller hvor er det beskrevet hvordan det gøres i .asp
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 03:33 #5
Lukker
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2009 - 07:32 #6
Mit svar røg til et forkert spørgsmål - så du får det lige igen; http://activedeveloper.dk/articles/88/

... og så er det måske lige hurtigt nok at lukke et spm.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 22:23 #7
Ser på det imorgen. Ser ud til være hvad jeg skal bruge :)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 22:02 #8
Hej keysersoze. Du skal have dine p. Men hvordan nu når sp. ikke længere har nummer. Kan sp. genåbnes på en eller anden måde?
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2009 - 23:21 #9
du kan ikke genåbne spm - skal jeg have point er du nødt til at åbne et nyt spm med reference hertil.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 21:33 #10
Nå. Får det ikke til at virke. Som vistnok mange har problemer med. Det er måske database kaldet?
JEg benytter access 2003.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2009 - 21:48 #11
De fejlmeddelelser der er anført kommer heller ikke ved fejlindtastning. De burde komme frem.
<%
' Hvis der er blevet trykket på knappen "Login"
If Request.Form("Action") = "Login" Then
    ' Her forberedes de indtastede værdier til validering
    strUID = Trim(Replace(Request.Form("Brugernavn"),"'",""))
    strPWD = Trim(Replace(Request.Form("Adgangskode"),"'",""))

    ' Hvis der er skrevet noget i både brugernavn og adgangskode
    If Len(strUID) > 0 And Len(strPWD) > 0 Then

        ' DSNLess forbindelse til databasen
        Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("login_2000.mdb")

        ' Opbygning af SQL streng
        strSQL = "SELECT UserID FROM Users"&_
            " WHERE (Username = '" & strUID & "')"&_
            " AND (Password = '" & strPWD & "')"

        Set rs = myConn.Execute(strSQL)
        If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
            ' Hvis brugeren fandtes i databasen
            intUID = rs("UserID")
        Else
            ' Hvis brugeren ikke fandtes i databasen
            strERR = "Du blev ikke godkendt af systemet"
        End If

        ' Rydder op i vores connection objekt
        myConn.Close
        Set myConn = Nothing

        If Len(intUID) Then
            ' Hvis variablen intUID indeholder en værdi sættes denne i sessionen "UserID" og brugeren bliver sendt videre
            Session("UserID") = intUID
            Response.Redirect("beskyttet.asp")
        End If
    Else
        ' Hvis der ikke var angivet brugernavn og adgangskode
        strErr = "Du skal skrive både brugernavn og adgangskode"
    End If

    If Len(strErr) > 0 Then
        ' Her laves fejlmeddelsen om til rød skrift
        strErr = "<p><font color=red>" & strErr & "</font></p>"
    End If
%>
<html><head>
<title>Login script</title>
</head><body>
<form method="POST" action="login.asp">
  <p><font size="4">Angiv brugernavn og adgangskode</font></p><%=strErr%>
  <table border="0">
    <tr>
      <td width="50%">Brugernavn:</td>
      <td width="50%"><input type="text" name="Brugernavn" size="20"> (test)</td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="50%">Adgangskode:</td>
      <td width="50%"><input type="password" name="Adgangskode" size="20">
        (test)</td>
    </tr>
  </table>
  <p><input type="submit" value="Login" name="Action"></p>
</form>
</body></html>
Avatar billede keysersoze Guru
31. august 2009 - 23:20 #12
hvilken fejl får du?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 21:14 #13
IE kommer ikke frem med nogen fejlmeddelelse.
Programmet forsøger blot at indlæse uden standse.
(Det lille "E" som bliver til en animeret cirkel køre uden standse.
Avatar billede keysersoze Guru
01. september 2009 - 21:24 #14
Der er ikke umiddelbart noget i ovenstående der kan forårsage det problem du beskriver - det ville fx et uendeligt loop kunne gøre. Indeholder din kode kun ovenstående og intet andet? Prøv at giv et link.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2009 - 21:34 #15
Ja. Den indeholder intet andet.
Har oprettet i nyt sp. med samme indhold som også kan regulerer p.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 21:02 #16
Har lige oprettet et sp. under fri debat "point til keysersoze"
Hvis du svarer er p. dine ;)
Problemet var, at jeg havde en gammel login.asp fil liggende i biblioteket som ikke blev overskrevet da jeg kopierede scriptet.
Fungere nu som det skal :)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2009 - 21:47 #17