Avatar billede gizp Nybegynder
19. august 2009 - 14:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt ny bruger i db vha. jQuery

Hej!

Jeg har lavet en oprettelsesform, som bliver valideret i jQuery, og når der trykkes på Submit bruges .load(); funktion til at få fat i en php side, som skal smide informationerne ind i databasen.

Men jeg får disse fejl :

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/www/db-solution.dk/armadio/create_user.php on line 11

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/www/db-solution.dk/armadio/create_user.php on line 11

Men jeg får denne fejl, selvom jeg connecter til MySQL i filen der skal smide det ind i databasen. Så jeg forstår ikke helt fejlen :S

$sql = "INSERT INTO user (userName,userCode,userMail,userZipcode,userAge,userStatus,userLastOnline) VALUES ('".$user."','".$kryp."','".$mail."','".$zip."','".$age."','1','".time()."')";
mysql_query($sql);
Avatar billede majbom Novice
19. august 2009 - 14:46 #1
hvordan ser din kode ud, hvor du opretter forbindelse til sql-serveren?
Avatar billede gizp Nybegynder
19. august 2009 - 14:49 #2
Altså, alt andet MySQL på min side virker. Så det er jo bare mysql_connect og mysql_select_db

Men tænkte at jeg jo connecter og afbryder i new_user.php, hvor jeg så først henter create_user.php ind senere. Så det måske var problemet. Altså at forbindelsen var afbrydt når først create_user.php blev loadet.

Men får stadig fejlen hvis connecten også lægger i create_user.php.
Avatar billede gizp Nybegynder
19. august 2009 - 15:02 #3
og nu virker det så .. Problemet har nok været noget cache-agtigt noget.

Hver gang jeg ændringer noget i create_user.php må jeg lukke browseren ned og starte op igen .. for at ændringer træder i kraft.

Sorryyy ;)
Avatar billede foo85 Novice
20. august 2009 - 00:16 #4
hvis du bruger firefox til at teste i kan du trykke ctrl+F5 - så laver den en clear af cachen og reloader :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 09:22 #5
<ole>

hvis du bruger en browser til at teste i kan du trykke ctrl+F5 - så laver den en clear af cachen og reloader :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 09:23 #6
- men derudover kan det aldrig have noget med browser cache at gøre, hvad der måtte ske i et serverscript  ;o)