Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
19. august 2009 - 12:50 Der er 7 kommentarer

Opret mappe i programmets folder

Hey,

Skal oprette en fil i projekts mappe, troede man bare kunne bruge

System.IO.File.Create("\test.txt")

Men den der \ "finte" virker vist kun i php, for filen blev oprettet i roden af C, og ikke i roden af projekts mappen.

Sikkert en let løsning, kan bare ikke finde den på google
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
19. august 2009 - 13:22 #1
Sådan ser kode ud nu:

Dim temp As String = System.Windows.Forms.Application.StartupPath
MsgBox(temp)
System.IO.File.CreateText(temp + "\test.txt")

Men der vælger den så at placere filen helt inde  i \bin\debug folderen, og skulle jo gerne bare ligge i roden af mit projekt.. :)
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
19. august 2009 - 13:45 #2
Okay, får bare en fuldstændig latterlig lang sti til et eller andet temp katalog hvis jeg bruger den linje når jeg publisher projektet.. :S
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2009 - 15:30 #3
Jeg tror ikke at du har et problem.

Din kode placerer filen i samme dir som exe.

I udviklings miljoet er det nede i bin\debug.

Men naar du relaeser dit program forsvinder de subdir's jo.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2009 - 15:30 #4
(fordi saa ligger det i C:\Program Files\Dit Firma)
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
19. august 2009 - 15:37 #5
Problemet er at da jeg published programmet, så lagde den programmet filen ned i en temp folder lignede noget autogeneret halløj.

Har lige lavet det om så den skriver til brugerens my document dir istedet - ser ud til at virke
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2009 - 16:02 #6
Det er vel din installer som bestemmer hvor filerne ligges.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
20. august 2009 - 08:22 #7
Nu har jeg ikke lavet nogle programmer i vb.net før, så den eneste måde jeg lige kender at lave en installer på er ved at publish'e programmet via Virsual Basic, og der menes jeg ikke lige jeg selv kunne vælge hvor programmet skulle installeres.

Men som sagt, så ligger jeg settings.txt filen under my documents istedet, hvis den ellers vil tillade det - for kan godt oprette og skrive til en fil - men får access denied når jeg prøver at læse selv samme fil.. :S