Avatar billede luffe10 Nybegynder
18. august 2009 - 16:35 Der er 6 kommentarer

min pc kan ikke starte op med mit grafikkort

Hejsa

Jeg har for et lille stykke tid siden fået et problem, når jeg starter op vil min pc kun starte op med mit onboard grafikkort, troede at det var mit geforce kort der var i stykker, men har installet et nyt og det er stadigvæk et problem, det er lige som om at den ikke register det nye kort i bios, i bios står den til og køre på onboard hvis den ikke har nogle extern gpu.
Jeg kan tage kortet ud og sætte det i igen så kører det uden problemmer indtil næste gestart..
Jeg køre vista 64bit, men det burde da ikke være noget med vista:)

Kan det være bios eller mit bundkort der er fucked.

Håber der er en eller flere der har nogle gode ideer, for mine er ved og være opbrugt.

Venlig Hilsen
Lars
Avatar billede nr-one Nybegynder
18. august 2009 - 22:29 #1
Du siger rigtig nok selv Bios,

Prøvet at opdatere til seneste version?
Disabled Onboard Grafikkortet via Bios?
Tjekket om der er settings for PCI?
Sagt den skal reagere på PCI før OnBoard?

Ved ikke hvor meget dit bundkort / Bios kan, men det lyder som et problem at finde i Bios.

Kan også være defekt bundkort, men vil jeg ikke tro.
Avatar billede luffe10 Nybegynder
18. august 2009 - 23:02 #2
Har lige opdateret biosen og det hjalp ikke:(
Og kan ikke så onboard fra, kan kun sætte den til og lide efter et ex. graikkort og hvos den ikke kan finde den går den på onboardet.

Det mærkelige er at det er sket lige pludslig unden nogen pilleri i biosen, sååå mon ikke det er pciex porten der er røget.

Den laver osse 3 blink med begge lamper når den starter op og det har den heller ikke altid gjort.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. august 2009 - 06:37 #3
Prøv at nul stille din bios til fabriksstilling, kan gøres i bios du kan også afmontere det runde batteri som sidder i bundkortet og så holde startknappen inde i ca. 30 sek.
Avatar billede sondz Nybegynder
17. september 2009 - 17:39 #4
Jeg sidder lige netop nu med det samme problem. At min PC ikke vil starte og grafikkortet(blæseren) spinder som gal og intet billede kommer på skærmen. Har prøvet: at afmontere grafikkortet(nvidia gf8800), at nulstille bios, og at genstarte utallige gange. Er der nogen, som har et godt foreslag?
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2009 - 06:21 #5
sondz! du må oprette dit eget spørgsmål.
Avatar billede sondz Nybegynder
19. september 2009 - 20:49 #6
Javel hr.