Avatar billede ruprect Nybegynder
12. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min server snakker engelsk

Er det muligt at få sin SQL server til at snakke Dansk ??

Datoformat og navne er på engelsk.

- Michael
Avatar billede anna Nybegynder
12. maj 1999 - 22:21 #1
Ja
Avatar billede ruprect Nybegynder
12. maj 1999 - 23:04 #2
Hvordan ?
Avatar billede thomas Nybegynder
14. maj 1999 - 00:31 #3
det kan fikses hvis du ændrer regional settings på maskinen hvor sql server er installeret til dansk. men pas på hvis du bruger datoformat i forvejen, sql statements med datoer skal være i engelsk format mm/dd/yy, og sql server ændrer dem så til dd/mm/yy når de er sat ind(ihverfald på min sql server 7).
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 1999 - 20:24 #4
Du kan bruge SQL sætningen:
SET DATEFORMAT dmy

den indstiller formattet til dd/mm/yy

Avatar billede kan Nybegynder
30. august 1999 - 10:28 #5
De ovenstående svar/kommentarer er for sin skyld rigtige, men det kan ikke tilrådes at gøre det… da man fucker alt andet op, det du skal gøre i stedet for, at ændre dine scripts, så de får dem til at tale dansk, du risikerer ellers bare mange kedelige  oplevelser, som f.eks. kroner – øre: hvor dansk bruger , (199,95) og engelsk der bruger . (199.95), dette er bare et eksempel, dem er der mange af.

Konklusion: man kan godt, men lad vær, med at ændre basen!

/Kan
Avatar billede lrj Nybegynder
18. oktober 1999 - 17:07 #6
Den nemmeste løsning er når du installerer databasen så at vælge Dansk/Norsk sorteringsregler og lignende. Så er den sat op så den er til at arbejde med.