Avatar billede nicocarlos Nybegynder
18. august 2009 - 13:48 Der er 5 kommentarer

Validering i Internet Explorer 7 og 8, Firefox m.m.

Hej Alle.

Jeg har en side som simpelthen ikke vil vise ordentligt i Internet Explorer 7, men som virker fint i Internet Explorer 8, Firefox m.m.

Er ved at gå ud af mit gode skind. Det ser ud som om det er noget med tabellerne. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?

Bruger følgende doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Og det validerer uden problemer.

På forhånd tak
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
18. august 2009 - 13:51 #1
Søger bare efter en Doctype, hvor man kan lave det - så det virker i alle browsere. Men det er måske helt umuligt?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2009 - 13:55 #2
Der findes ingen doctype der får kode til at se ens ud i alle browsere - doctypen er kun en vejledning til browseren om hvordan koden skal fortolkes (og hver browser har så sine særheder omkring fortolkningen) og der fejler din ingenting omend en Strict ville være at foretrække.

Send et link og lad os se hvad der går galt.
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
24. august 2009 - 08:51 #3
Tak for svaret.

Jeg fandt endelig en løsning, holdte den samme doctype og så fik jeg fikset problemet ved at kigge nærmere på rowspan og colspan.

Smid et svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2009 - 21:51 #4
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:18 #5
lukketid?