Avatar billede bpraem Nybegynder
17. august 2009 - 22:51 Der er 7 kommentarer

link

Hej,

Er der nogen der kan hjælpe mig her...

Jeg vil gerne output til et link på denne her..
<?php if($row->extra19){echo JText::_('extra19') .' : '. $row->extra19.'<br />';} ?>

Jeg ved ikke noget om php men er det ikke bare noget href der skal indsættes? jeg ved bare ikke hvor..

Spørg endelig..

/Praem
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 01:31 #1
<ole>

Hvad spørger du om?

/mvh
</bole>
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. august 2009 - 10:15 #2
Hej bole,

Ja det kan måske være lidt svært at se... men jeg prøver lige igen..

<?php if($row->extra19){echo JText::_('extra19') .' : '. $row->extra19.'<br />';} ?>

Jeg har et felt som er predefineret.. det må være denne del
<?php if($row->extra19){echo JText::_('extra19') .' : '.

og så er der det felt som brugeren udfylder.. det bliver vist her
$row->extra19.'<br />';} ?>

Jeg vil så gerne have at den sidste del bliver vist som et link.. og åbner i et nyt vindue...

Er det mere forståligt?

/Praem
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 14:00 #3
Måske  =)

'<a href="'.$row->extra19.'" onclick="window.open(this.href,\"\");return false">'
Avatar billede bpraem Nybegynder
18. august 2009 - 14:56 #4
Hej Bole,

Ja nu ligner det noget...

<?php if($row->extra19){echo JText::_('extra19') .' : <a href="'.$row->extra19.'" onclick="window.open(this.href,\"\");return false"><br />';} ?>

Men nu er det hele teksten der er link... (incl det predefineret feldt..) og den åbner ikke i et nyt vindue..

/Praem
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 15:25 #5
Ja, det er jo klart, du også skal skrive noget linktekst:
    '<a href="'.$row->extra19.'" onclick="window.open(this.href,\"\");return false">'.$row->extra19.'</a>'

Virker det ikke, må du lægge et link til forsøget
Avatar billede bpraem Nybegynder
19. august 2009 - 09:18 #6
Hej Bole,

Nej det virker ikke rigtigt.....

link tekst er jo det som bruger indtaster.. Så det er forskelligt for hver bruger. Den sidste du skrev har delt det rigtigt nok op.. men den henter ikke linkteksten fra Extra19 ($row->extra19)

Jeg har desværre ikke mulighed for at linke til sitet da det ikke er online.... eller det er intranet.

/praem
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2009 - 09:26 #7
Jeg har absolut ingen viden om, hvordan din kode er opbygget, eller hvad dit row objekt indholder - og da jeg ikke har større clairvoyante evner, end dem jeg allerede har brugt i tråden, ved jeg ikke, hvordan vi kommer videre