Avatar billede jacand Nybegynder
17. august 2009 - 21:58 Der er 4 kommentarer

DISTINCT, top og order by

Hvordan får man DISTINCT, top , order by til at virke sammen?

"SELECT DISTINCT top 20 besogbrugernr FROM bruger_profil_besog where Brugernr = " & Session("brugernr") & " order by id"
giver
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]ORDER BY items must appear in the select list if SELECT DISTINCT is specified.
men sætter jeg id ind "top 20 besogbrugernr,id FROM" henter den bare de 20 første id

Tabel: eks.

id    Brugernr     besogbrugernr
1    10        2
2    10        3
3    10        2
4    10        4
5    10        5
6    10        3
7    10        2
osv
Avatar billede jacand Nybegynder
17. august 2009 - 21:59 #1
Det er fra en asp webside i mod en MS SQL 2005
Avatar billede mortvader Nybegynder
18. august 2009 - 20:14 #2
Hvad med..

"SELECT DISTINCT top 20 besogbrugernr,id FROM bruger_profil_besog where Brugernr = " & Session("brugernr") & " order by id"

(der står jo at id skal indgå i select)
Avatar billede jacand Nybegynder
18. august 2009 - 22:11 #3
Så henter den 20 ud, selvom der ikke er 20 forskellige i besogbrugernr.
Avatar billede mortvader Nybegynder
20. august 2009 - 18:25 #4
Hvad med at droppe order by, så? du kan evt selv sortere resultaterne..?