Avatar billede jobless Nybegynder
17. august 2009 - 17:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sync af divs

Hej,

Jeg fifler med at bruge denne: http://webfx.eae.net/dhtml/syncscroll/syncscroll.html

og det virker som ønsket i IE, men ikke i andre af de browsere jeg har prøvet.

Tror det går galt i syncscroll.js i denne linie: toElement.attachEvent("onscroll", fromElement._syncScroll);

Er der nogen som kan tilrette koden, så den bliver kompatibel med FF og Chrome ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2009 - 18:03 #1
Det er sikkert fordi Internet Explorer bruger "attachEvent" og de andre browsere bruger "addEventListener"..

Eksempel:

if(window.addEventListener){ // Mozilla, Netscape, Firefox
    toElement.addEventListener("onscroll", fromElement._syncScroll);
} else { // IE
    toElement.attachEvent("onscroll", fromElement._syncScroll);
}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. august 2009 - 18:04 #2
Svar.
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 00:58 #3
<ole>

Ikke 'on' i addEventListener - men til gengæld mangler tredie argument (formodentlig false):
    toElement.addEventListener("scroll", fromElement._syncScroll, false);

/mvh
</bole>
Avatar billede jobless Nybegynder
18. august 2009 - 07:28 #4
Godt gået !

Med thesurfer's løsning tilrettet med olebole's rettelser, fungerer det som ønsket.

olebole, vil du lægge et svar så jeg kan dele points ?

MVH

Kim
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 14:02 #5
Ellers tak. 'Badedyret' havde sikkert selv rettet småfejlene, hvis du havde nævnt, at det ikke virkede - så giv dem til thesurfer  ;o)
Avatar billede jobless Nybegynder
18. august 2009 - 16:46 #6
Bare ok, men tak alligevel ;=)
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2009 - 22:17 #7
Selvtak  ;o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. august 2009 - 19:30 #8
Hehehe.. 'Badedyret'..  den var ny.. havde jeg ikke set før.. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. august 2009 - 09:07 #9
Kært barn har mange navne  ;o)
Avatar billede jobless Nybegynder
29. februar 2012 - 12:13 #10
Hej igen.

Som man kan se af ovenstående, fik jeg løst opgaven.

Nu er der imidlertid sket det, at nogle brugere anvender android tablet, og i dennes browser fungerer scriptet ikke.

Scriptet ser således ud, er der nogen som kan gennemskue hvad der er galt?

// This is a function that returns a function that is used
// in the event listener
function getOnScrollFunction(oElement) {
    return function () {
        if (oElement._scrollSyncDirection == "horizontal" || oElement._scrollSyncDirection == "both")
            oElement.scrollLeft = event.srcElement.scrollLeft;
        if (oElement._scrollSyncDirection == "vertical" || oElement._scrollSyncDirection == "both")
            oElement.scrollTop = event.srcElement.scrollTop;
    };

}
// This function adds scroll syncronization for the fromElement to the toElement
// this means that the fromElement will be updated when the toElement is scrolled
function addScrollSynchronization(fromElement, toElement, direction) {
    removeScrollSynchronization(fromElement);

    fromElement._syncScroll = getOnScrollFunction(fromElement);
    fromElement._scrollSyncDirection = direction;
    fromElement._syncTo = toElement;
    if(window.addEventListener)
    {
        // Mozilla, Netscape, Firefox
        toElement.addEventListener("scroll", fromElement._syncScroll, false);
    } else {
        // IE
        toElement.attachEvent("onscroll", fromElement._syncScroll);
    }

// removes the scroll synchronization for an element
function removeScrollSynchronization(fromElement) {
    if (fromElement._syncTo != null)
        fromElement._syncTo.detachEvent("onscroll", fromElement._syncScroll);

    fromElement._syncTo = null;;
    fromElement._syncScroll = null;
    fromElement._scrollSyncDirection = null;
}
Avatar billede olebole Juniormester
29. februar 2012 - 17:24 #11
Du vil få vanskeligt ved at få scriptet til at fungere i browsere, baseret på WebKit. Kik f.eks. på denne tråd, som omhandler et problem med samme oprindelse