Avatar billede reino Nybegynder
16. august 2009 - 12:04 Der er 4 kommentarer

Multiple select fra database

Hej

Nu har jeg søgt en løsning på dette længe, men har ikke fundet en løsning på dette og skulle gerne have det løst idag :)

Here goes, har følgende kode:

<form action="teaser_update.asp" style="border: none;">
<dl>
<dt>Vælg teasere til dette dokument</dt>
<dd>
<select id="countries" class="multiselect" multiple="multiple" name="teasers[]">
<%
session.lcid=1030
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open =  "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & sti & "database.mdb"
if lang<>"" then
SQL = "SELECT * FROM teaser_" & lang
else
SQL = "SELECT * FROM teaser"
end if
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Do Until RS.EOF
SQL1 = "SELECT wwwBanner3 FROM menustruktur where menu_id=" & menuid
Set RS1 = Conn.Execute(SQL1)
%>
<option value="<%=rs("menu_id")%>"<%if rs("menu_id")=trim(rs1("wwwbanner3")) then%> selected<%end if %>><%=rs("menu_short")%></option><%RS.MoveNext
Loop
Conn.Close
Set conn = nothing
%>
</select>
</dd>
</form>

I databasen har jeg 2 tabeller, en med nogle teasers som har et menu_id, i tabellen menustruktur har en kolonne der hedder www3banner hvor data ex. kan være 1,5,8 som selvfølgelig referer til teaser tabellens menuid.

Problemet er at når jeg udskriver multiselect formularen vil den ikke vælge en teaser når den er selected, har prøvet med:

<option value="<%=rs("menu_id")%>"<%if rs("menu_id")=trim(rs1("wwwbanner3")) then%> selected<%end if %>><%=rs("menu_short")%></option>

Er det mig der har stirret mig helt blind, gode points gives :D

VH/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2009 - 12:27 #1
Det er vel bare fordi du ikke har taget feltet menu_id ud i "SELECT wwwBanner3 FROM ...."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2009 - 12:29 #2
Ok - du har to forskellige sql-udtræk ;)

Men konstruktionen  name="teasers[]"  er kun noget der virker i PHP.
Avatar billede reino Nybegynder
16. august 2009 - 12:34 #3
Hejsa,

Nopes, benytter jquery til formularen så det har intet med php at gøre, hvad angår menu_id , det er kun fra tabellen teasers jeg bruger menu_id, det er wwwbanner3 som indeholder menu_id med reference til tabellen teasers
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2009 - 12:51 #4
Prøv at forklare hvad der går galt.