Avatar billede per2edb Praktikant
15. august 2009 - 14:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

asp.net control button på en aspx webside

Jeg har en aspx webside med en asp.net control button:
<input name="Submit1" type="submit" value="Log In" />

Hvordan skal koderne se ud så et click på denne button aktiverer et script:

<% if ????? then %>

(Her vil jeg programere i sceipt)

<% end if  %>
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2009 - 14:25 #1
hvorfor ikke benytte en rigtig .net kontrol?

<asp:Button ID="btnSubmit" runat="server" Text="log ind" OnClick="btnSubmit_Click" />

protected void btnSubmit_Click(object sender, EventArgs e)
{
//kode
}
Avatar billede per2edb Praktikant
15. august 2009 - 14:43 #2
Undskyld men dit svar forvirrer mig mere end det gavner.
Problenet er jeg bruger MS expression web3 men kender ikke til programering i .net. Det er for svært for mig så jeg ønsker at komme fra expression web button over i script. Derfor må jeg fastholde mit spørgsmål i indledningen.
Avatar billede windcape Praktikant
15. august 2009 - 20:49 #3
a) Det er ikke "script", det er C# (rigtig programmering!)

b) Du bør have en tilhørende "codebehind" fil, da du skal separere logik og præsentation. Hvis du ikke gør det, giver det ikke meget mening overhovedet at benytte ASP.NET !

Typisk ser det sådan her ud, i fil strukturen:

MyPage.aspx
MyPage.aspx.cs

Hvis du absolut vil kører embed kode, se eksemplet her fra MSDN:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms178135.aspx

<%@ Page Language="C#" %>
<script runat=server>
protected String GetTime()
{
    return DateTime.Now.ToString("t");
}
</script>
<html>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
      Current server time is <% =GetTime()%>.
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede windcape Praktikant
15. august 2009 - 20:52 #4
Eksempel med Keysersoze's kode:

<%@
    Page Language="C#"
%><script runat="server">
protected void btnSubmit_Click(object sender, EventArgs e)
{
    // kode her
}
</script><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title>Test</title>
    </head>
    <body>
        <asp:Button ID="btnSubmit" runat="server" Text="log ind" OnClick="btnSubmit_Click" />
    </body>
</html>
Avatar billede windcape Praktikant
15. august 2009 - 20:53 #5
Og husk at alle <asp:x> elementer skal være i en form med runat="server".

Dvs. ret overstående til følgende:

<body>
    <form runat="server">
        <asp:Button ID="btnSubmit" runat="server" Text="log ind" OnClick="btnSubmit_Click" />
    </form>
</body>
Avatar billede per2edb Praktikant
15. august 2009 - 23:19 #6
Jeg er ked af det men jeg forstår intet.
Er der en der kan hjælpe

Jeg har dette :
<input name="Submit1" type="submit" value="Log In" />
fra controllen Button. Jeg beder om jeres hjælp til tilretning så den kan aktivere :
<% if ????? then %>
Jeg søger altså også koderne for ???? i    <% if ....

(Jeg ønsker ikke at ændre axpx siderne til noget andet- de gør god gavn til MS expression web´s forprogramerede controller)

Sagt på jævnt dansk. jeg skal fra en asp.net control button og ind i <% if .... så jeg kan programere på gammeldags script fasong
Avatar billede windcape Praktikant
15. august 2009 - 23:29 #7
Læs en tutorial, så du kan stille det korrekt spørgsmål så. Dine spørgsmål er rodede, og tror ikke på du har brugt 5min på at sætte dig ind i noget som helst.

Hvis du ikke engang forstår de allermest grundlæggende koncepter kan vi IKKE hjælpe dig.
Avatar billede keysersoze Guru
15. august 2009 - 23:40 #8
If Request.Form("Submit1") <> "" Then
Avatar billede per2edb Praktikant
16. august 2009 - 10:32 #9
1000 tak keysersoze det virker.Du får point
Til windcape - hvis du havde læst min indledning så skrev jeg netop jeg ønske at komme fra .net til script da jeg intet viste om .net. Som du kan se har keysersoze klaret det elegant.
Avatar billede keysersoze Guru
16. august 2009 - 10:42 #10
svar :)

For lige at kaste lidt teknisk af sted - det du arbejder med er ikke en asp.net control, det er et ganske almindeligt html-tag. Det jeg skriver i #1 er en asp.net control og hvis den blev brugt ville man kunne få alle fordele ved asp.net med over så medmindre det kun er en enkelt gang eller to du skal have noget til at fungere vil jeg anbefale at du får kigget lidt mere på .net-delen :)
Avatar billede windcape Praktikant
16. august 2009 - 11:17 #11
> at komme fra .net til script da jeg intet viste om .net.

Du skulle overveje at lære hvad "script" har af betydninger. Post #4 viser et korrekt eksempel.

Hvorfor overhovedet benytter ASP.NET når du koder somom det var ASP (VBscript) eller Javascript.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:20 #12
lukketid?
Avatar billede per2edb Praktikant
29. december 2009 - 11:29 #13
Lukket
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:45 #14
hvorfor beholder du point når der er give masser af hjælp og du har haft rig mulighed for at spørge ydeligere?
Avatar billede keysersoze Guru
30. december 2009 - 23:54 #15
nå - anmeldt for misbrug.