Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 16:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til JMail (smtp server)

Hej, jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg bliver nød til at ændre alt mit mail kode fra ASPEmail til JMail fordi serveren kun understøtter JMail

Mit problem ligger i at jeg faktisk ikke engang kan få den til at sende en email.

Dim objMail

Set objMail = Server.CreateObject("JMail.Message")

objMail.FromName = "Mit domæne navn"
objMail.From = "mailbot@domæne.eu"

objMail.AddRecipient ""&email&""

objMail.Subject = "Oprettelse af bruger"

objMail.HTMLBody = "<p>html body tekst</p>"

objMail.Logging = True
objMail.Silent = false

objMail.Send("smtp.mail.dk")

Set objMail = Nothing

Og nu er det så jeg bliver i tvivl, fordi jeg har entelig en smtp server med login som jeg kan bruge til at sende mail's over. Men hvordan skal jeg lige angive at det er den der skal bruges. Lige nu bruger den TDC's men det virker langt fra.
Jeg får fejl-meddelsen:

jmail.Message error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

i linie: objMail.Send("smtp.mail.dk")

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med denne
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. august 2009 - 16:48 #1
Prøv noget i den her stil:

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
JMail.AddRecipient "general@aspwebpro.com"
JMail.Sender = strEmail
JMail.Subject = strSubject
JMail.Body = strComments
JMail.Execute
Set JMail= Nothing
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2009 - 16:56 #2
du skal ikke bruge tdc's smtp, men den, som tilhører dit domæne.
hos mig (med web10-konto) er det fx:
msg.Send( "mail.mitdomæne.dk" )

og
objMail.FromName = "Mit domæne navn"
det skal være din email-adresse, eller email + navn
igen - her har jeg
msg.AddRecipient "webinfo[at]mitdomæne.dk", "mitdomæne"
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 17:09 #3
Okay,

Øh skal jeg oprette en speciel mail konto til at sende de emails med?

eller har jeg en speciel der tilhører mit domæne? jeg bruger Match2Web.dk til mine webhotel
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2009 - 18:05 #4
dit smtp-navn får du hos Match2Web.dk
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 18:55 #5
Okay, de skriver slet ikke noget om det inde på deres hjemmeside. Tror måske jeg vil prøve at ringe til dem og lige hører, men altså skal der ikke kode til de fleste smtp serveren? og hvordan kan man angive den?
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. august 2009 - 19:11 #6
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 19:15 #7
Ja og det er også det jeg har prøvet det med, men det virker desværre ikke :(
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. august 2009 - 19:19 #8
har du prøvet denne?

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
JMail.AddRecipient "modtager@email.dk"
JMail.Sender = "afsender@email.dk"
JMail.Subject = "emne"
JMail.Body = "mail indhold. hej hej!"
JMail.Execute
Set JMail= Nothing
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 19:23 #9
Ja,

Stadig samme fejl:
jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/cases.asp, line 314

og den linie er der hvor du executer det
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 19:38 #10
Jeg syntes også der er manglene dokumentation for JMail, er der en eller anden hjemmeside hvor alt er beskrevet nøjaktigt?
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. august 2009 - 20:15 #11
google gav dette svar:

http://www.dimac.net/Products/w3JMail/Version43/Reference/RefStart.htm

http://www.dimac.net/products/w3JMail/Manuals/w3JMail45Manual.pdf

Når du tester, gør du det med reelle email adresser, ik'?

For en sikkerhedsskyld, så prøv at at kontakte din udbyder, for at sikre dig at de bruger TDC's SMTP.
Avatar billede mortvader Nybegynder
13. august 2009 - 20:31 #12
Jeg tjekkede lige:
Vi kører faktisk med jmail på mit job.

Scriptet virker, og ser således ud (variablerne skal naturligvis have et indhold som giver mening, dvs. valide email adresser hvor det er påkrævet, gyldig smtp server);

  Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
  JMail.ContentType = "text/html"
  JMail.ServerAddress = smtp
  JMail.Sender = fra_mail
  JMail.ReplyTo = fra_mail
  JMail.SenderName = fra_navn
  JMail.Subject = overskrift
  JMail.HtmlBody = body
  JMail.Priority = 3
  JMail.AddRecipient til
  JMail.Execute

  set jmail=nothing
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
13. august 2009 - 23:33 #13
Jo jeg bruger rigtige emailadresser,

og øh, jeg har en smtp server men den er beskyttet af login, kan man angive brugernavn og adgangskode i JMail?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2009 - 01:38 #14
>> til mortvader. Der findes jo mere end en version af JMail, og dette afhænger lidt at hvordan scriptet skal opsættes. Som udgangspunkt har Dimac lige dokumentation for version 3.7, som det script du har sat ind her understøttes af. Udover dette er der også version 4.5, som dit script ikke understøttes heraf.

Prøv med dette nedenstående eksempel:

set JMail = Server.CreateOBject("JMail.Message")
JMail.ContentTransferEncoding = "base64"
JMail.Charset = "ISO-8859-1"
JMail.Priority = 3
JMail.From = "din_mail@dit_domæne.dk"
'ovenfor skal du indsætte din e-mail adresse. Den skal helst høre til under samme domæne, som din hjemmesides domænenavn.
JMail.FromName = "Afsenders_navn"
'Skriv ovenfor navnet på personen som sender.
'JMail.MailServerUserName = "smtp_server_brugernavn"
'JMail.MailServerPassword = "smtp_server_kodeord"
'Ovenfor kan du indsætte brugernavn og kodeord til smtp serveren på dit webhotel. Men jeg tvivler meget på at dette er nødvendigt. Så prøv i første omgang ikke at ændre det ovenstående.
JMail.ReplyTo = "afsender_e-mail_adresse"
'Skriv ovenfor hvilken adresse der skal besvares til
JMail.Subject = "dit_emne"
'Skriv ovenfor emnet på e-mailen.
JMail.Body = "din_besked"
'Skriv ovenfor din e-mail
JMail.AddRecipient "modtagers_mail_adresse"
'Skriv ovenfor e-mail adressen på modtageren.
JMail.Send("localhost")
'Skriv ovenfor adressen på smtp-serveren, som skal sende e-mailen. Eller prøv med localhost først.
set JMail = nothing

Hvis den så kommer med en fejl her, ville jeg kontakte supporten på dit webhotel...

\Dan
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
14. august 2009 - 11:08 #15
Hold da op :D det virkede.

Hvem sender email'en når jeg bare skriver localhost? Det er bare det domæne / webhotel jeg har min website på?
Avatar billede mortvader Nybegynder
15. august 2009 - 14:20 #16
Ja.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2009 - 01:34 #17
Hej lassethostrup

- Det var da godt det virkede... Ja, "localhost" er den lokale vært. Altså den lokale smtp-server hos dit webhotel...

- Jeg lægger hermed et svar til hvis der skal uddeles point...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2009 - 00:40 #18
Tusind tak for point!

\Dan