Avatar billede j1z Nybegynder
13. august 2009 - 11:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til styling

Jeg ved at lave et wordpress tema. Jeg skal gerne have noget tekst hen over et billede.

Det skal se sådan ud: http://differenz.dk/wordpress/correct_styling.png

Men det ser indtil videre sådan ud: http://www.differenz.dk/wordpress

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få min tekst stylet som på billedet. Jeg har umiddelbart tænkt at det kan blive svært at have den øverste linje som værende den korteste. Her er det også okay hvis det er den nederste linje som er kortere.

Vh
Jens
Avatar billede sjebber Nybegynder
13. august 2009 - 12:37 #1
Det som jeg kan se, er at din div "<div id="banner_tekst"> overhovedet ikke er blevet stylet.

Jeg er ikke en stor haj indenfor css, men vil prøve at sætte den med en position:absolute; og så derefter sætte den på plads med margin-top/margin-left.

Håber virkelig det er en hjælp
Held og lykke
Avatar billede j1z Nybegynder
13. august 2009 - 12:48 #2
Jeg har stylet den med:

#banner_tekst h1 a:link, #banner_tekst h1 a:visited {
    font-size: 20px;
    text-decoration:none;
    background-color: #65cbca;
    position:relative;
    float: right;
    clear: right;
    right: 10px;
    z-index: 1;
    width: 100px;
}

Det påvirker i hvert fald når jeg ændrer i parametrene.

Umiddelbart kan jeg ikke bruge absolute, da jeg skal "assigne" teksten udfra bund og højre side. Hvis jeg kører den fra top og venstre, så kan teksten ikke være varierende i længde.

Ellers mange tak for bud, du er velkommen til at korrigere mig hvis jeg tager fejl.