Avatar billede jespernerd Nybegynder
13. august 2009 - 09:38 Der er 3 kommentarer

E-conomic. Oprette fakturalinje

Hejsa. Jeg ønsker at oprette en debitor, hvorefter en fakturalinje tilknyttet mit produkt(varegruppe nr.) "10" i e-conomic. Hvordan gøres dette?

Har forsøgt med dette - den opretter dog fakturalinje OG debitor, men men.. IKKE angiver hvilket produkt det er jeg vælger.

HJÆLP!!

if ( isset ( $_POST['o'] ) )
{
try
{
  $id=9999999;

$e = $client->Product_FindByNumber(array('number' => 10))->Product_FindByNumberResult;

print_r($e);
$debtorHandles = $client->debtor_GetAll()->Debtor_GetAllResult->DebtorHandle;
$firstDebtor = $debtorHandles[0];

print_r($debtorHandles);

$newCurrentInvoiceHandle = $client->CurrentInvoice_Create(array(
'debtorHandle' => $firstDebtor))->CurrentInvoice_CreateResult;

$newCurrentInvoiceLineHandle = $client->CurrentInvoiceLine_Create(array(
'invoiceHandle' => $newCurrentInvoiceHandle))->CurrentInvoiceLine_CreateResult;

$productHandles = $client->product_GetAll()->Product_GetAllResult->ProductHandle;

foreach ( $productHandles as $E) {
    echo $E . "<br>";
}

$firstProduct = $productHandles[0];

$client->CurrentInvoiceLine_SetProduct(
array(
          'currentInvoiceLineHandle' => $newCurrentInvoiceLineHandle,
          'valueHandle' => 1
        )
);

}
catch(Exception $exception)
{
      echo $exception;
}
Avatar billede FrodiS Nybegynder
14. august 2009 - 11:26 #1
Hej

Her er et eksempel, hvor jeg finder en debitor og et produkt, hvorefter jeg opretter en current invoice med en linie; det fundne produkt og sætter derefter også quantity og unitnetprice.

E-conomic har for nyligt lanceret et API Forum. Læg gerne dine spørgsmål derind. Adressen er: http://forum.e-conomic.dk/ (ændres senere til http://apiforum.e-conomic.com)

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && $_POST['action'] == 'create_currentinvoice')
    {
        try
        {
                $myDebtor = $client->Debtor_FindByNumber(array('number' => $_POST['debtor_number']))->Debtor_FindByNumberResult;
                $myProduct = $client->Product_FindByNumber(array('number' => $_POST['product_number']))->Product_FindByNumberResult;

                            $newCurrentInvoiceHandle = $client->CurrentInvoice_Create(array(
                                                          'debtorHandle' => $myDebtor))->CurrentInvoice_CreateResult;

                            print("<p>A new current invoice has be created.</p>");

                            $newCurrentInvoiceLineHandle = $client->CurrentInvoiceLine_Create(array(
                                                          'invoiceHandle' => $newCurrentInvoiceHandle))->CurrentInvoiceLine_CreateResult;

                $client->CurrentInvoiceLine_SetProduct(array(
                                                          'currentInvoiceLineHandle' => $newCurrentInvoiceLineHandle,
                                                          'valueHandle'        => $myProduct));

                $client->CurrentInvoiceLine_SetUnitNetPrice(array(
                                                          'currentInvoiceLineHandle' => $newCurrentInvoiceLineHandle,
                                                          'value'        => $_POST['unit_price']));

                $client->CurrentInvoiceLine_SetQuantity(array(
                                                          'currentInvoiceLineHandle' => $newCurrentInvoiceLineHandle,
                                                          'value'        => $_POST['quantity']));

                            print("<p>A new current invoiceline has be created.</p>");

        }
        catch(Exception $exception)
        {
                        print("<p><b>Could not create current invoce.</b></p>");
                        print("<p><i>" . $exception->getMessage() . "</i></p>");
        }

På siden skal du så også have følgende HTML:

<tr>
            <td>Debtor Number</td><td><input type="text" name="debtor_number"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td>Product Number</td><td><input type="text" name="product_number"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td>Unit Price</td><td><input type="text" name="unit_price"></td>
        </tr>

        <tr>
            <td>Quantity</td><td><input type="text" name="quantity"></td>
        </tr>

Håber det hjælper.. Ellers er du velkommen til at oprette denne tråd inde på vores forum. mvh. Frodi
Avatar billede jespernerd Nybegynder
09. september 2009 - 13:19 #2
Kære frodis,
Tusind tak for din hjælp.

Nu mangler jeg bare at den skal kunne indsætte en beskrivelse til fakturalinjen. har prøvet at definerer "Description" => "...", men uden held.

Hvordan laver jeg en "tekst" til fakturalinjen? (Varenavn.)?

Vh Jesper
Avatar billede jespernerd Nybegynder
20. november 2009 - 16:14 #3
læg svar