Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. august 2009 - 22:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelsens link til Overskrifterne skal også virke når dokumentbeskyttelsen er slået til !

Jeg har et dokument som skal være beskyttet. I dokumentet er der et par sider med formular tekster, som skal være editerbare. Det er heller ikke et problem for mig.

MIT PROBLEM ER:

Når dokumentet er beskyttet, virker linkene i indholdsfortegnelsen ikke. I et ubeskyttet dokument, kan man klikke på en linje i indholdsfortegnelsen, og så springer man hen på den tilsvarende overskrift i dokumentet.

Hvordan bibeholder man denne funktion i et beskyttet dokument?
Avatar billede supertekst Ekspert
12. august 2009 - 23:26 #1
Forsøg med sektionsskift mellem indholdsfortegnelse og resten - således at kun sektionen for resten blive beskyttet.
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. august 2009 - 23:39 #2
Det har jeg prøvet. Det syntes jeg også virkede logisk, men problemet er noget med at "endestationen" for linket er beskyttet. Uanset hvad jeg gør så havner jeg ved det første formularfelt jeg har i dokumentet, efter indholdsfortegnelsen.

Formular felterne virker til gengæld rigtigt godt.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. august 2009 - 00:28 #3
Det vil være nødvendigt med en makro, som fjerner dokumentbeskyttelsen, opdaterer indholdsfortegnelsen og beskytter dokumentet igen. Makroen kan f.eks. se sådan ud:

Sub OpdaterBeskyttetIndholdsfortegnelse()
    Dim TOC As TableOfContents

    With ActiveDocument
        If .ProtectionType <> wdNoProtection Then
            .Unprotect
        End If
        For Each TOC In .TablesOfContents
            TOC.Update
        Next TOC
        .Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, _
          NoReset:=True
    End With
End Sub

Men alle brugerne skal jo have adgang til makroen. Hvordan det bedst gøres afhænger af, hvor brugerne er i forhold til dig. Du kan gemme makroen i dokumentet, som indeholder selve formularen (hvis det er en formular til "genbrug": gem formularen som skabelon inkl. makroen). For at brugerne kan udnytte makroen, kan du f.eks. lave en tastaturgenvej eller en knap i en værktøjslinje (eller i Hurtig adgang, hvis det er 2007). En tredje mulighed er - i selve formularen - at indsætte et MacroButton-felt, som kalder makroen. Hvis det er en formular, der skal bruges af personer andre steder, skal du sikre dig, at det er OK med makroer (makrosikkerhed mm.).

Hvis indholdsfortegnelsen også skal opdateres ved print af formularen, skal du bruge to makroer mere i dokumentet/skabelonen (du må ikke ændre navnene på disse makroer, da makroerne skal overskrive de indbyggede print-kommandoer):

Sub FilePrint()
    UpdateProtectedTOC
    Dialogs(wdDialogFilePrint).Show
End Sub

Sub FilePrintDefault()
    UpdateProtectedTOC
    ActiveDocument.PrintOut Background:=False
End Sub
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
16. februar 2010 - 09:59 #4
Tak for hjælpen
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
16. februar 2010 - 10:00 #5
Tak for hjælpen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. februar 2010 - 10:26 #6
Velbekomme.