Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
11. august 2009 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vente på at en funktion bliver færdig

Hej Eksperter

Jeg har skrevet to funktioner som hhv. fader indholdet af et givent <div>-tag ind og ud vha. css-opacity. Derudover har jeg en funktion som fader et <div>-tag ud, og derefter et andet ind ved at kalde disse to funktioner. Kan jeg på en eller anden måde vente til den første funktion er færdig med at fortsætte koden?

function menuClick2(e, newPage) {
    fadeOut(document.getElementById(activePage));
    document.getElementById(activePage).style.visibility = "hidden";
    document.getElementById(newPage).style.visibility = "visible";
    fadeIn(document.getElementById(newPage));
    activePage = newPage;
}

På forhånd tak, Mesteren
Avatar billede stigma Nybegynder
11. august 2009 - 14:34 #1
Jeg vil nok foreslå at du taget et kig på jQuery biblioteket, det har så mange features med effekter, som kan give et callback når effekten er fuldført.

http://jquery.com
Avatar billede mesteren_selv Nybegynder
11. august 2009 - 15:21 #2
Fik klaret den selv, med en setTimeout():

function menuClick2(e, newPage) {
    function subClick() {
        document.getElementById(activePage).style.visibility = "hidden";
        document.getElementById(newPage).style.visibility = "visible";
        fadeIn(document.getElementById(newPage));
        activePage = newPage;
    }
    fadeOut(document.getElementById(activePage));
    setTimeout(subClick, 500);
}
Avatar billede olebole Juniormester
11. august 2009 - 15:26 #3
<ole>

- og så slipper du også for at skulle fylde dit dokument med gammel, invalid kode (jQuery)  ;o)

/mvh
</bole>