Avatar billede skovs Nybegynder
10. august 2009 - 17:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forspørgsel med underforspørgsel

Hej
Jeg har 2 forspørgsler:

Nr. 1:
SELECT InitApp.BrugerID, InitApp.SystemId
FROM InitApp
WHERE (((InitApp.BrugerID)="xxx"));

Nr. 2 Er baseret på nr. 1:
SELECT prgdbApplikationer.AppNavn, APP_CurrentUser.SystemId
FROM prgdbApplikationer LEFT JOIN APP_CurrentUser ON prgdbApplikationer.AppId = APP_CurrentUser.SystemId
WHERE (((APP_CurrentUser.SystemId) Is Null));

Er der nogen der kan hjælpe med at binde de to forespørgsler sammen til en enkelt forespørgsel?
Avatar billede terry Ekspert
10. august 2009 - 18:18 #1
If you have two queries then you can just make a new query where you add both of the queries and join them on the related field.

If you cant get it to work you can send your dB to

ekspertenATsanthell.dk
AT = @

and I'll do it for you
Avatar billede skovs Nybegynder
10. august 2009 - 19:00 #2
Det er ikke et spørgsmål om join. Forspørgsel Nr. 1 er lig med: "APP_CurrentUser" og forspørgsel nr. 2 anvender "APP_CurrentUser".

Det jeg vil er at lave EN SQL-foresørgsel hvor den første forspørgsel er inkorporeret i nummer 2, således at man har en stor forespørgsel. Jeg tror det er det der  hedder "incorporatede query"....
Avatar billede terry Ekspert
10. august 2009 - 19:21 #3
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede skovs Nybegynder
11. august 2009 - 21:43 #4
Som sagt så funger den fint i access. Den driller mig lidt i t-sql, men mon ikke jeg finder ud af det.............
Her har du nogle points
Avatar billede terry Ekspert
12. august 2009 - 08:39 #5
Tak

If I find a bit of time I'll see if I can get it working in SQL Server too.
Avatar billede skovs Nybegynder
12. august 2009 - 21:29 #6
Det behøves ikke....har fået det til at virke .-)
Avatar billede terry Ekspert
13. august 2009 - 08:43 #7
super