Avatar billede dbmdata Nybegynder
11. juli 2001 - 16:41 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Program til at sende fax via Eicon DIVA ISDN modem på NT4 Server

Hey...

er der nogen der kan henvise mig til et eller flere programmer (helst gratis programmer hvis det findes)som kan følgende:

Afsende fax via et Eicon DIVA T/A ISDN modem, på en Windows NT 4.0 Server

Det skal helst kunne installeres som printerdriver sådan så jeg kan dele den ud på netværket!

LAD VÆRE MED AT SKRIVE HVIS DU BARE VIL KOMME MED DUMME KOMMENTARER!
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juli 2001 - 16:46 #1
Jeg ved ikke om du opfatter det som en \"dum kommentar\", men du kan ikke sende fax med et ISDN modem.

Fax er et analog system. ISDN er digital.
Du kan tilslutte et gammelt analog modem til T/A porten på dit ISDN-modem og sende fax via dette.
Avatar billede blood Nybegynder
11. juli 2001 - 16:56 #2
Som microtec allerede her sagt så kan du IKKE sende fax med et ISDN modem.

Du skal ud og have et modem som heder noget med \"56k Voice/fax\"
Avatar billede snowball Novice
11. juli 2001 - 16:58 #3
I bund og grund kan det vist ikke la\' sig gøre. Eicon modemet understøtter det ikke! Se evt. disse andre spørgsmål om det samme:

http://www.eksperten.dk/spm/5373
http://www.eksperten.dk/spm/30251
http://www.eksperten.dk/spm/31329

Snowball
Avatar billede snowball Novice
11. juli 2001 - 17:01 #4
Fra Eicons side:

Modem og Fax funktionalitet med Diva T/A modemet Symptom

Diva T/A modemet fungerer ikke som et almindeligt modem.

Jeg kan ikke forbinde til en service jeg brugte med mit gamle analoge modem.

Mit fax software i min PC fungerer ikke mere - det virkede med mit gamle modem.

Løsning

Behold dit gamle modem, forbundet til en COM port i din PC og forbind det til en af telefon portene på dit Diva T/A modem.

Snowball
Avatar billede dbmdata Nybegynder
11. juli 2001 - 17:05 #5
mener at have læst et sted for et par år siden om et eller andet program som godt kunne faxe med Eicon DIVA modemet... men jeg kan ikke huske hvor fanden det var
Avatar billede blood Nybegynder
11. juli 2001 - 17:05 #6
dbmdata >> Hvorfor afviser du?
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juli 2001 - 17:09 #7
dbmdata >> Du husker forkert. Rent teknisk kan det ikke lade sig gører.
Avatar billede dbmdata Nybegynder
11. juli 2001 - 17:10 #8
fra www.rycom.ca/news/press/eiconpressrelease.htm" target="_blank">http://www.google.com/search?q=cache:P3DbYCYToUo:www.rycom.ca/news/press/eiconpressrelease.htm

\"About the DIVA T/A ISDN Modem Introduced earlier this year, Eicon\'s DIVA T/A ISDN Modem is the first device of its kind that allows users to surf the Internet, place a phone call and send or receive a fax - all simultaneously on one digital ISDN telephone line. These analog capabilities are complemented by a range of voice features familiar to customers, including caller ID, call waiting, holding, transfer, 3-way calling and distinctive ringing, all with the speed and digital clarity of ISDN. \"
Avatar billede snowball Novice
11. juli 2001 - 17:10 #9
Winfax fra Symantec (Norton) kan bruge et CAPI 2.0 capable ISDN modem. Se http://www.symantec.com/winfax.

CAPI 2.0 til Eicon !
http://www.eicon.com/support/helpweb/dc9xen/i95capi.htm

Snowball
Avatar billede hotpop Novice
11. juli 2001 - 21:38 #10
dbmdata> hvis du nu oprettede spm i en anden kategori kunne det være du fik lidt mere hjælp.
UPS! nåh nej... det var en kommentar, men den var ikke dum... :)
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juli 2001 - 21:46 #11
Som sagt kan det ikke lade sig gører (i hvert fald ikke på en Dansk ISDN Central).

Se blot Eicon´s danske FAQ.

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dta26.htm
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juli 2001 - 21:53 #12
Prøv også at kikke i manualen (http://www.eicon.com/pubs/20626903.pdf) side 5 i afsnittet \"Analog Devices Ports\".
Der forklares blot at det er muligt at tilslutte en fax til modemet. Ikke at modemet kan benyttes som fax.
Avatar billede microtec Nybegynder
11. juli 2001 - 21:57 #13
dbmdata >> Det er faktisk også det der står i det gamle nyhedsbrev (1998) du giver link til. Du kan tilslutte en telefon eller fax til analog-porten og benytte den samtidig med at du benytter modemet (du har jo 2 ISDN kanaler).
Avatar billede tumben Novice
15. juli 2001 - 00:34 #14
Hvis du tar properties diagnostic på TA modemet vil du også se at fax ikke er understøttet...forbind et analogt modem til a eller b...så kan det lade sig gøre
Avatar billede snowball Novice
23. juli 2001 - 14:30 #15
dbmdata: Har du fundet ud af noget eller hva\' !? ;)

Snowball
Avatar billede dbmdata Nybegynder
31. juli 2001 - 04:05 #16
hmmm det er måske ik så lige til at få en DIVA til at sende fax...

her er der dog lidt point, i prøvede da lidt!