Avatar billede cliffha Nybegynder
10. august 2009 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde dynamisk oprettet tekstfelter

Jeg lavet tekstfelterne sådan, som desuden ligger i en for lykke.
                TextBox txtCourtName = new TextBox();
                txtCourtName.ID = "txtCourtDynName" + i;

                TextBox txtCourtComment = new TextBox();
                txtCourtComment.ID = "txtCourtDynComment" + i;
                txtCourtComment.TextMode = TextBoxMode.MultiLine;
Der efter tilføjer dem til panelet, når jeg så skal hente dataen ud gør jeg de på denne måde som også ligger i et tekst felt:
            TextBox t = (TextBox)pnlAllCourts.FindControl("txtCourtDynName" + i);

            courtName = t.Text;

            TextBox t1 = (TextBox)pnlAllCourts.FindControl("txtCourtDynComment" + i);

            courtName = t1.Text;
Men t og t2 bliver bare ved med at være null.
Avatar billede windcape Praktikant
10. august 2009 - 14:21 #1
Er det WinForms eller ASP.NET ?

Derudover bør du benytter en ControlGroup / GroupControl, og bare iterere over elementerne i den.
Avatar billede cliffha Nybegynder
10. august 2009 - 14:26 #2
det er asp.net c#
Avatar billede windcape Praktikant
11. august 2009 - 23:16 #3
I så fald, er det jo nok fordi at du ikke persister dine dynamiske textboxe i viewstate, og de derfor er null på dit POSTBACK request.

Generelt er det en dårlig start at overhovedet auto-generere input felter! Du bør istedet benytte groupering, og så iterere over elementerne i denne.
Avatar billede cliffha Nybegynder
12. august 2009 - 11:32 #4
Det er nemmelig det der sker, det har jeg også fundet udaf, men har også fundet en løsning til det, så nu virker det.
Avatar billede cliffha Nybegynder
25. august 2010 - 18:15 #5
lukker